Nekromanti Förenklat stridssystem

Vampirehunter J

Veteran
Joined
22 Mar 2003
Messages
140
Location
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Jag undrar lite om det är någon som har något förenklat stridssystem till N2. Jag har nämligen haft N2 ett tag och vill gjärna spela det men med den haken att jag inte blir riktigt klok på reglerna i allmänhet och stridssystemet i synerhet, har någorlunda god koll på reglerna till Eon, men när det kommer till de saker som man inte kan dra paralleler mellan dom båda spelen (typ stridssystemet, psykos pch hacking reglerna föratt näna några) så står det mer eller mindre helt still.

Kan någon hjälpa mig kanche?
 

Pirog

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
94
Location
Växjö.
Skaffa Neotech Offensiv.
Ett schysst tillbehör och med ett förenklat stridssystem på de sista sidorna.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Vad är det som du tycker är oklart? Jag utgår från att Ob-systemet sitter eftersom du kan Eon?

Strid i N2 är rätt enkelt. I varje runda agerar alla inblandade i fallande Turordning (TO), den som har högst börjar. Den som har initiativet får utföra ett valfritt antal aktiva handlingar (varje handling ökar dock svårigheten för alla handlingar). De övriga i striden får reagera på dessa genom Responshandlingar, om de vill.

Det viktigaste är att hålla reda på det totala antalet handlingar som har utförts under en och samma runda då svårigheterna ökar med varje.

Det finns en hel del exempel vid stridsreglerna, själv tycker jag att exempel är väldigt bra för att förstå en regel. Så skumläs först regeln och läs sedan exemplet och gå därefter tillbaka till regeln och läs den noggrannare.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
ett förenklat stridssystem på de sista sidorna.

Du menar ett förenklat skadesystem...

/Honken
 
Top