Nekromanti Föreningsordförande

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag postar detta i styrelseforumet och inte i föreningsforumet för detta, rent tekniskt och just nu, är en styrelsefråga och inte en föreningsfråga.

Med liggande förslag kommer styrelsen vara densamma som tidigare, med undantaget att pilze avgår. Det betyder rent praktiskt att någon av den kvarvarande styrelsen måste ta över ordförandeposten.

Om ingen i den kvarvarande styrelsen vill ta över ordförandeposten betyder det i att vi måste välja in en ny styrelsemedlem vars enda syfte är att vara ordförande. Detta är nästan omöjligt då vi har problem att ens hitta styrelseledamöter.

Har vi en förening som ingen vill vara ordförade i måste vi ställa oss frågan om vi ska ha kvar föreningen. Eftersom föreningens huvudsyfte, att forumet fick finnas gratis på SVEROKs server, inte finns längre så måste vi ställa oss denna fråga igen.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Det kan låta paradoxalt att jag säger detta samtidigt som jag avgår för att jag vill ha färre uppdrag på mig, men... det är verkligen inte mycket att göra. Det är fullt möjligt att, typ, arbetsgruppen för rollspelsdraken har arbetat mer än jag under året. Det handlar allra mest om att ta tag i när saker ska göras. Så om du kan tänka dig att hänga med i hur året går och peta på folk när
– rollspelsdraken ska delas ut
– årsmötet ska hållas
– folk frågar om föreningen eller något den gör och vi borde hålla en diskussion om det
så räcker det för att vara ordförande.
 
Top