Nekromanti Fördelarna och nackdelarna med att skaffa barn

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Re: För att försvara barnen lite här...

Dessutom kommer katten aldrig att titta dig in i ögonen, säga "jag gillar dig jättemycket Pappa" och ge dig en kram, så att du blir så rörd att du nästan börjar lipa.

Tro mig, barn är en investering med en galopperande värdeökning, för att använda ditt praktiska perspektiv.

Det finns inget rätt och fel läge. Jag blev pappa när jag var näst intill arbetslös och min fru hade ett skitjobb på något café. Fördelen var att vi hade all tid i världen. Jag var hemma med min fru i 6 månader när vår äldsta kille föddes. Det var oslagbart. När vårt andra barn föddes arbetade jag. 10 dagar får man vara ledig vid barnets födelse. Det är lite skillnad... :gremsmile:

Så glöm alla praktiska tankar om lägen, pengar, tid och jobb. Barn förändrar allt och du kan inte optimera det eller planera det eller ens kontrollera det. Roll with it.

Men jag hade inte heller velat bli farsa vid 20. Jag väntade till jag var 28.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Bebistokig

Jag vill absolut inte ha barn de närmsta kanske 10åren, åtminstone inte de närmsta åtta åren. (Egotrippad som jag är skulle jag kunna tänka mig bli äggdonator för att säkra min genetiska överlevnad om jag fått.)

Jag gillar inte bebisar eller... de är läskiga och ligger på golvet (liksom man skulle kunna trampa och snubbla på dem) och de kan dö eller börja skrika av vad som helst. Typ 13 åringar är mycket coolare.


Och ändå kan till och med jag få bebisknäppar eller i alla fall gravidknäppar då jag blir tokfacinerad över alla som är gravida och ser gravida överallt och skulle vilja testa bli gravid.

Men får såna där skumma hormoninfall. Det är lugnt.

Din tjej investerar kanske massa drömmar och blir kanske emotionellt dragen av de där knäpparna, men när hormonerna lugnar sig borde hon också göra det.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Bebistokig

Du måste inte lägga bebisarna på golvet. En spjälsäng är faktiskt nästan ett rekommendera i början.
 
Top