Nekromanti förbjudet eller inte ???

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
min krigarens väg är ca 15 mil bort med en polare som åkte hem till nyköping (bor i örebro) och den kommer inte hem förens om en vecka =( så om det inte är förbjudet så skulle jag vilja veta alla attributer och färdigheter och sånt för vapenmästare plus några alvisla stridskonster varav minst en ska ha 2 vapen i sig plus atributerna för serinenaén (alvernas 9 fots båge) och vilken stam som tillverkar den =) men sej till eller ta bort den här tråden om det jag fråger om strider mot patent lagen =)


"kärlek är 15 sekunders underbara ljud." citat: Johnny Rotten<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by litleme on 2001-07-13 23:19.</EM></FONT></P>
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
OLAGLIGT!!!

men det är faktiskt totalförbjudet enl. copyrightlagen att lämna ut sånna uppgifter. eftersom det är min plikt i sammhället kommer jag att POLISANMÄLA (!) folk som lämnar ut sånna uppgifter på forumet.

jag skämtar inte. det är faktiskt förbjudet.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
De som givit ut den...

Så som neogames har väl rimligtvis rätt att ge ut de uppgifterna? Dessutom kan man ju knappast driva copyrightlagen alltför långt heller. I sådana fall kan man inte beskriva innehållet i en bok för en vän, för då bryter man mot copyrightlagen.

*Antar att Smaffy försöker skämta*

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
Re: De som givit ut den...

Det finns inget som heter "copyrightlagen", lagen ifråga heter upphovsrättslagen.

Copyright är för övrigt inget erkänt begrepp i svensk immaterialrätt, copyright är en amerikansk konstruktion och används slentrianmässigt även här i Sverige, oftast i onödan.

Det finns dessutom en inskränkning i lagen, nämligen dess 22 §, vilket ger rätten att "citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed" (osv).
Kort sagt, att citera enstaka delar ur KV kommer antagligen inte att rendera en stämningsansökan.

/Zäta
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: De som givit ut den...

ja ja då får ja vell vänta då me ndet är ingenting att göra åt det =(

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud." citat: Johnny Rotten
 

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
Läste du vad jag skrev?

Poängen är alltså att enstaka citat av utgivna produkter inte är olagligt.

/Zäta
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Läste du vad jag skrev?

Det han syftar på är att ingen svarar på hans fråga...

Jag orkar inte. Jag är faktiskt ganska trött nu.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top