Beror på vem som skrivit äventyret...
Alltså, är det ett färdigskrivet äventyr behöver jag läsa igenom det GRUNDLIGT flera gånger fram och tillbaka under lång tid (jag har så HEMSKT dålig koncentrationsförmåga), så där är det mycket förberedelser som ska till innan det blir en spelsession.
Men i vanliga fall hittar jag på äventyret själv och har då en lös kladd på en liten papperslapp med pilar och symboler åt alla håll (och helt omöjliga att tolka en månad efter jag har spellett äventyret (!)) - det enda "riktiga" jag lägger ned energi på är kartor och -ibland- handouts, som jag är rätt förtjust i. Beroende på prylarnas karaktär kräver de olika mycket förberedelser. Om det bara är små textlappar med drömmar eller flashbacks tar det väl bara en kväll eller två att få färdigt, medans stora krångliga arbeten som laminerade körkort och id-handlingar, inspelade meddelanden på kassettband och patinerade kartor (svedda i kanterna och sepiatonade) tar ju ganska lång tid att få till.
Gäller det ickelinjära äventyr tar jag bara och skriver upp alla SLP på en lista och kör.
/Rising