Nekromanti Förbannelser

Samuel

Veteran
Joined
12 Apr 2017
Messages
48
I Spelarens Bok finns det en ritual som heter Förbannelse.

Den ger förslag på att en förbannelse kan innebära att en karaktär tappar 1 tålighet, som inte går att läka, i veckan.
I övrigt så lämnar den förbannelsens natur helt öppen.

Jag tänkte att vi kunde slå vår fantasi ihop och inspirera varandra med fler hemmagjorda förslag!
 

ProjectRomero

Veteran
Joined
3 Jan 2016
Messages
11
Några förslag: Lagt in förslag på hur de kan brytas genom rollspel och inte bara genom förmågor då jag tycker sådant är roligt.

Stjäla Tur: Personen får minus ett större i fummel range per vecka. Dvs Vecka 1 fummel på 19-20 vecka 2 fummel på 18-20 osv. Går bara att bli av med genom att vinna 3 partier i rad mot en motståndare i turbaserat hazardspel.

Ålders förbannelse: Personen tappar 1 i alla fysika värden i månaden. Bryts genom att få någon att ta din börda frivilligt.

Scrooge Förbannelse: Personen drabbas av fruktansvärd girighet och blir oresonligt snål. Svårigheter att behålla vänner och allmänt bete sig när personen drar in på allt inklusive hygenproduketer, kläder och annan utrustning. Bryts genom att uföra en osjälvisk handling mot någon som har det sämre än dig.

Obscura: Personen kan inte uppfatta en person eller objekt. Om någon pratar om den så kommer den glömma vad som sas inom loppet av sekunder. Bryts genom att visa offret det som dolts, kan kräva en hel del roliga rollspelsmanövrar.

Självdestruktiv: Personen kommer att vakna ca 30 min efter den somnat och gå ut för att förstöra för sig själv. Kan vara att skriva brev till sina fiender och avslöja sina planer eller ge bort sina besparingar till svartalfsbyn. Många kreativa saker här. Bryts genom att personen kommer till goda termer med en fiende.
 
Top