Nekromanti Förbannelseforskande Thism Magiker

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Jag behöver lite akut hjälp då jag ska ha klart min alv till ikväll och jag är sämst på välja magier.

Konceptet är att magikern ska forska på förbannelsen och sätt att lindra den på. Direkta skolor som är passande då är ju biotropi och drömmagi, den senare för att kunna studera drakarnas minneskristaller.

Men vad borde jag kunna för effekter och besvärjelser?

(är lite sugen på kosmotropiska effekten som gör att man kan sjunga fram besvärjelser, because awesome?)
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
Kosmotropi blir ju lättare att alstra ju deppigare man är, så alver med långt gången förbannelse borde bli duktiga kosmotroper (även om de antagligen inte blir gladare för det). Det är ju rätt lätt att transformera mellan kosmotropi och skototropi med, så att förblinda folk, påverka skuggor eller kunna se i kompakt mörker borde vara genomförbart för en kosmotrop. Om det hade funnits ett kosmiskt väsen för kosmotropi på samma sätt som det finns stellarer för astrotropi så hade det varit en häftig grej att kunna kalla ner.

Möjlighet att öppna vägar till skugglandet och kanske drömvandring hade varit coola effekter att kunna för en oneirotrop. Att hitta platser där barriären mellan Mundana och Skugglandet redan är svag hade ju kunnat vara ett bra sätt att hitta drakar. Att ta kontroll över sovande personer hade också varit rätt najs, även om jag inte tror att det finns något stöd i befintliga moduler för att det skulle gå.
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Bra idéer!
Tar med mig dem. Skugglandsbiten blir extra passande på ett av mina händelseslag så jag får försöka skriva ihop en effekt för att skuggvandra. Det är ju både coolt och passande för att kunna studera en slumrande drake eller liknande.

Kosmotropiska varelser låter badass, men eftersom vi spelar i Jargien vill jag vara någorlunda diskret. :p
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Nirbulas;n238748 said:
[- - -]

Möjlighet att öppna vägar till skugglandet och kanske drömvandring hade varit coola effekter att kunna för en oneirotrop.

[- - -]
Jag är inte magiboksförfattare, men det här låter långt ifrån osannolikt... :wink:
 
Top