Nekromanti förbättringslag på chockvärde!?

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
efter chockvärde finns det en circel betyder det att man kan kryssa chockvärde och få ett förbättringslag?
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
JAG tror INTE att man ska det... jag menar liksom, Chockvärde kan man ju inte höja via färdighetspoäng... jag är inte säker men jag tror att man inte kan det...
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
korrekt kanturi. chockvärde är summan av olika saker. t.ex vinit, tålighet, o.s.v. enda sättet att öka det värdet är att öka värdet i dom saker som används i beräkningen.
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Om du inte vill använda det för att höja TÅL för att symbolisera att rollpersonerna blir tåligare i mer hjältelika kampanjer ju mer stryk de tar... Kör inte jag med - men ett tänkbart användningsområde.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Det fungerar nog bra i episka kampanjer, förslaget gällde faktiskt sådana och det är faktiskt ett ganska bra förslag.

I grisodling så är det din väg bättre, det beror helt på vilket sätt man spelar på.
 

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Det tycker verkligen inte jag

Kroppens försvar utvecklar sig, man blir mer härdad ju mer stryk man får. Om man får fysiska men bör dessa istället påverka rörlighet eller styrka och då inte att muskelmassan krymper utan att det är svårare att använda sin armstyrka.
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Håller helt och hållet med här. Om man vill få ett högre chockvärde får man träna upp sin styrka och tålighet istället.


/Carnin - finns det gym i Eon?
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
efter chockvärde finns det en circel betyder det att man kan kryssa chockvärde och få ett förbättringslag?

Det togs upp för ett tag sedan (hmm nästan ett år, tänk vad tiden går fort :gremcrazy:) men jag tror inte vi kom fram till något. I alla fall finns ett svar från CJS med.

/Jaggernaut - minns ibland.
 
Top