Nekromanti För forumets alla uggleälskare

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/x_lMihSKkgA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/x_lMihSKkgA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Verkar rätt häftig med Agent Sm-, jag menar Elro- jag menar Hugo Weaving, lite fantasyflavour och, tja, ugglor. :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Necross said:
Är inte detta nån slags rip-off på Mouse Guard?
Utöver att ordet guardian och guard hör ihop så ser jag i princip inga likheter.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
DeBracy said:
Necross said:
Är inte detta nån slags rip-off på Mouse Guard?
Utöver att ordet guardian och guard hör ihop så ser jag i princip inga likheter.
Eh? Söta djur som blitt människolika och slåss?
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
DeBracy said:
Necross said:
Eh? Söta djur som blitt människolika och slåss?
Äh, det snodde ju Mouse Guard från Turtles!
Jag har aldrig satt mig in i Turtles särskilt, men de hade väl inget eget litet Turtle-samhälle som de vaktade? Bodde i kloaker i New York och gillade pizza. Äh, jag kan inte fatta att jag skriver om det här. Jag borde skaffa ett liv kanske.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Necross said:
Jag har aldrig satt mig in i Turtles särskilt, men de hade väl inget eget litet Turtle-samhälle som de vaktade? Bodde i kloaker i New York och gillade pizza.
Du har helt rätt, faktiskt, och jag tycker nog inte att Turtles hör ihop med de övriga.

Då skulle jag mer kunna dra nåtslags paralleller till An American Tail och liknande filmer och berättelser, kanske...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
DeBracy said:
Necross said:
Eh? Söta djur som blitt människolika och slåss?
Äh, det snodde ju Mouse Guard från Turtles!
Räknar vi bort rena barnböcker (Potter, Milne, etc.) torde Richard Adams ha varit en av de första i och med Watership Down (Den långa flykten).

Den inspirerade f.ö. till rollspelet Bunnies & Burrows (1976).
 
Top