Nekromanti För däremellan kommer FAST & FURIOUS

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Häromdagen såg jag såg trailern för The Fate of the Furious, den 8:e Fast & Furious-filmen, häromdagen, och insåg att nu är det nog. Jag har aldrig sett de här filmerna, och det måste rättas till.

Följaktligen kommer jag inviga min nya lägenhet och dess nya hemmabio med ett Fast & Furious-maraton den 27:e december, överannandag jul.
Betrakta detta som en öppen inbjudan till mitt:

FAST & FURIOUS-MARATON med DRYCKESLEK
(Detta är ett evenemang, men det är också icke-rollspels-relaterad kultur. Mods får gärna flytta tråden om den ligger fel.)

Var:
Oljekvarnsgatan 17B, Göteborg, närmaste hållplatser Fjällgatan, Kaptensgatan.

När:
27:e december, typ hela dagen.

Hur?

Jag kommer slänga på The Fast and the Furious (2001) vid 10-tiden när jag äter frukost. Ni får komma så tidigt ni vill, men jag har förstått det som att filmerna blir underhållande på riktigt framåt Fast & Furious (2009), som vi kommer nå ungefär vid 16-tiden. Furious 7 (2015), den sista, borde vara klar strax innan 01:00. Då ska de ha eskalerat hela vägen från street racing till pansarvagnar.

Dryckeslek?
Vi kommer ha dryckeslek, vilket innebär att vi har regler för när vi skålar. Drickandet är helt frivilligt, lekandet är det inte. Vi kommer alltså ha en uppsättning regler i stil med "drick varje gång någon använder en bilmetafor", och när någon gör det, ropar alla "bilmetafor!" och höjer glaset! Detta är roligt. Att faktiskt ta en klunk, och huruvida den är alkoholhaltig, är en formalitet. Håller du inte med, ha en egen filmkväll med egna regler.

Jag vägrar husera fulla och jobbiga människor, och jag kommer bli lite besviken om jag behöver ta hand om någon med vattenförgiftning. Så drick med måtta! Om du faktiskt tänker dricka på varje skål, speciellt om du tänker komma tidigt, varva med vatten eller läsk, och var beredd på att gå hem om jag ber dig. Jag har inte roligt när folk är fulla på fel sätt.

BYOB?
Jag kommer bistå med sansade mängder läsk, och blir vi hungriga finns en pizzeria runt hörnet. Du uppmuntras att ta med vad du än vill dricka, snacks, och överbliven julmat så vi slipper köpa så mycket pizza. Det här är ingen strikt regel, men: försök bjuda på det du tar med dig, snarare än att sitta och hoarda dina egna medtagna chips eller nåt.

OSA?

Planeringsmässigt klarar jag om ni bara ramlar in utan att höra av er, men jag tycker det är roligt om ni säger till i förväg!

God hjul!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Här är början på min lista över saker vi kommer dricka på:
- Ny fordonstyp*
- Bilmetafor
- Närbild på växelspak
- NOS
- "Family"**
- Bilkrasch
- Orimlig airtime
- Homoerotiskt laddad scen

* Vi dricker alltså första gången det förekommer en sportbil, första bulldozern, första flygplanet etc. Jag kan inte bilmärken, så "sportbil" är en egen kategori men "BMW" är det inte. Suck it up, bilnördar.
** Inklusive "hen är som en [familjemedlem] för mig".

Förslag på fler? Bäst i min erfarenhet är att ha ungefär så många regler att de mest aktivt engagerade tittarna kan ta en eller två var och ansvara för, så att det t ex finns en person som är lokala auktoriteten för vad som utgör "orimlig airtime".
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Försenad rapport, i korthet: det var fantastiskt lyckat! Vi lade till reglerna Bilar & Brudar-montage, Väldigt spänd tystnad, Superhörsel och Vin Diesel är upprörd efter film 3. Jag skriver en längre rapport i filmklubben.
 
Top