Nekromanti För bra spelare

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Jag har en spelare i min spelgrupp som har 23 i pistol (började med 14), en kampsport 17 (började med 0), akrobatik 18 (började med 10). I en bar dödade han 14/20 personer som var beväpnade. Han kastade sig bakom baren . Efter ett tag klev kan upp skött igäl 10 stycken på 4 sekunder. Medans dom sköt honom med 14 skott i bröstet ett skott i axeln och 3 i buken. Han fejkade döden (hade skottsäterväst). 4 av rånarna klev fram för att plundra honom då dom tog i han vände han sig och sköt dom i huvudet. Dom andra flydde

Vad ska jag göra vissa spelare dör aldrig
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Hoppsan! Ett skott träffade visst halsen...

Dessutom. 17 skott som stoppas av en skottsäker väst ger ändå, enligt reglerna, ca 51-68 (eller fler) smärtpoäng. Borde han inte vara relativt medvetslös efter detta?

Joham
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad kan man göra ?? För min del så tycker jag att han kan fortsätta spela. Eftersom han har mot all förmodan spelat ett tag med den, eller ?? Sen att han är ruggit bra är ju en sak som han nästan förtjänar.
Om du vill att jan ska dö så kan du väll alltid lägga en prickskytt¨på nåt bra läge.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
*phew*

"Jag har en spelare i min spelgrupp som har 23 i pistol (började med 14), en kampsport 17 (började med 0), akrobatik 18 (började med 10)."

*phew* Jag trodde ett tag att det var din spelare som var för bra, inte spelarens rollperson... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Låt en skurk ramma honom med en bil..
Låt någon skjuta honom från ett hus tak med ett prickskyttegevär..
Låt en bomb explodera vid hans fötter..

Låt en skurk tillhöra ett självmords gäng som har bomber fastsatta i bröstkorgen kopplade till en livsmonitor...
Primitiv "final payback" och när han dödar dom *BOOOM* hela huset står i lågor hoppas alla RP briner upp..

Det viktigaste som du BÖR komma ihåg Mr SL är att när man är SL så är det inte DU emot spelarna det är DU med och Emot spelarna.
Din roll är mer som en dommare och sagoberättare än som en allierad eller en fiende.
Du måste vara opartisk för om du fuskar allt för mycket kommer DOM att börja fuska.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Re: *phew*

"Jag trodde ett tag att det var din spelare som var för bra, inte spelarens rollperson... "

...vilket inte kan vara något fel, eller????

Angående snabbskjutande och pricksäkra rollfigurer så hittade jag följande under dagen.

"The 'helpless' female who needed rescuing was the best shot of the bunch. Check it out -- Princess Leia never misses."

- Andy Mangels
Author
Star Wars: The Essential Guide to Characters

Dvs, coola killar som Neo och Riggs blir späöade av en princessa.

/PAX - ja jävlar...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jag har en spelare i min spelgrupp som har 23 i pistol (började med 14), en kampsport 17 (började med 0), akrobatik 18 (började med 10).

Hmm, hur har han hunnit med det under det år som gått sedan N2 kom ut? Ni måste spelat konstant... Bara att öka pistol från 14 till 23 måste väl ta i medel 140 förbättringsslag! Och man kan ju max få ett förbättringsslag på en färdighet per äventyr...

Så, om ni inte spelat extremt mycket så verkar det som du varit för snäll mot honom. Antingen gett honom ruskigt många förbättringsslag eller låtit honom få Pistol som lättlärd (skulle jag aldrig låta någon...)

Efter ett tag klev kan upp skött igäl 10 stycken på 4 sekunder

Jo, men det kan ju bara bero på flyt! När man mejar handlar det ju bara om hur många kulor man får iväg och om man lyckas med färdighetsslaget (som inte är särdeles svårt).

Medans dom sköt honom med 14 skott i bröstet ett skott i axeln och 3 i buken

Killen måste verkligen ha flyt. Av 17 skott som alla träffar högt (han stod väl bakom en disk) är det liten risk att inga träffar i huvudet.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Antingen gett honom ruskigt många förbättringsslag eller låtit honom få Pistol som lättlärd (skulle jag aldrig låta någon...)

Varför inte?

Jag vet visserligen int om det går att bli det i nån händelse.. men jag skulle lätt kunna tillåta det.. Annars skulle jag vara tvungen att förbjuda massa andra lättlärda färdigheter..

Det finns ett lätt bot mot sånt här... Låt spelarnas hjärnor bestämma mer än tärningrana ett tag... Sätt dem i lite intrigspel... Kanske där de kan bli förgiftade om de inte spelar sina kort rätt.. De kan bli gripna.. och efter att ha dödat 14-20 pers så är det ganska troligt...

Hur skulle denne mycket krimminelle rollperson känna sig om han stod öga mot öga med 40 SWAT?

Om en snubba pepprar ihjäl 20 personer på en klubb så tror jag att polisen rycker in.. faktiskt..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
1 Jag är inte imot spelarna men en sådan attack skulle ingen överleft stod det i äventyret.

2 jag fuskar inte(för mycket)

3 om jag ser en av spelarna som fuskar hender det en olycka
(har hänt en spelare köpte massa cybertech fast han suddade alldrig ut några pengar. Han blev påkörd av en långtradare)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
jaja det är väl inget.... in 'gubbe' hade en skyddsdräkt, på sig, och under det ett lager pansarhud, han blev träffad av två minigunskott från en helikopter... hade otur med tärningarna och fick till 76 smärtpoäng... snacka om att killen däckade....

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Säg till spelaren till rollpersonen att han inte får använda den i detta äventyret för att den är helt enkelt för bra och det är orättvist mot de andra. Sen så får han väl göra en rolperson som han tycker om tillräckligt för att inte sakna sin andra gubbe

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Snoop

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
20
Location
Täfteå(umeå) sverige..
men du när vi körde så blev alla mina vänner slaktade av en polis bara för att dom hade snatta skjutit affärsbiträdet i två delar samt dödat tre specialiterade vakter men dom var ju beväpnade som fan men den polisen dog när han jagade mig (han fick en atombomb i huvudet...hihihi)

Fear Me
 

Yaqobo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Eftersom mina rollpersoner själva tycker om att armera sig, vet jag hur svårt det kan bli.
Skaffar man stålskalle, bröstplåtar, pansarhud och smärtblockerare, kan ingen Uzi i världen rå på killen.
Om det är så här, så kommer illa bli värre om man låter sina spelare ha vilket kroppspansar som helst (klass 4 skyddsväst är otympligt och är lätt att upptäcka, man blir stoppad av polisen osv.)

En bov(whatever) kan ju däremot ha ett 10-kalibers hagelgevär med pansar brytande slug och stå på nära håll (och råka träffa i huvudet), det dör man ganska lätt av.
Gör så att SLP:na är minst lika smarta som RP:na.
SL vet ju var RP:na är och tänker (eller hur?)
Om man vill bli av med en RP, är det bara att bestämma för sig själv "Han ska bort!".
Sedan tänker man ut ett uppdrag där du utnyttjar hans svagheter.
Det är oftast då det blir mest spännande(speciellt för spelarna)Den här bilden bör visa hur jag menar...
 

Snoop

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
20
Location
Täfteå(umeå) sverige..
Re: Atombomb?

Joo... du vet mina killar dom hade tur i ett äventyr dom kapade ett strids plan med just det.. en atom bomb på men som fick lite pisk av några anarkistiska ryssar hmmm... nu vill dom alldrig spela mer.....

Fear Me
 
Top