Nekromanti Följeslagare

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
På ett av rollformulären till DoD6 (antar att det finns flera) står det följeslagare på en av "rutorna".
Frågan lyder: vad är det?
(I min spelgrupp har vi hittintills använt det som slp fast spelarna beordrar dom.)

När det ändå pratas en massa om Jogens skulle jag vilja ställa en fråga i ämnet: jag spelar inte Trudvang och kommer mig veterligen inte att börja heller är Jorgens ändå något för mig?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,443
Angående det första...

...så tror jag det är såhär (det var iallafall så i Chronopia) att det handlar om familjärer. Alltså, djur eller så som fungerar nästan som husdjur...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,604
Location
Helsingborg
Först tänkte jag att det var där man ska skriva sina husdjur (el. spiritus familariis)..

Jag har inte formulären (av den enkla anledningen att jag inte är SL i DoD6) men efter att kollat lite på riotminds formulär på deras sida så antar jag att du har rätt.

Vissa har husdjur, stridshäst o.dyl. på sina formulär.. Kom på att du kanske inte har Riotminds formulär förresten... Jaja.. Jag skulle iaf tippa på att det är där man skriver sina husdjur.. Om man har en exceptionellt snabb häst så kan man plita ner sånt där..

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar att formulärsmakaren skrev följeslagare för att alla "husdjur" som en RP kan ha inte kan klassas som djur
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Hjältar

Detta gäller ju inte för DoD 6 men i modulen "Hjältarnas handbok" till DoD 4 finns det ett kapittel om hjältars följeslagare, och olika tabeller över hur många och hurudana typer som följer en hjälte beroende på hur mäktig han (/hon) är.
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
alla har svarat angående följeslagare så jag tänkte svara asngående jorges.

om du spelar ett annat DoD så kan du med några små konverteringar (eller kanske några medelstora) göra så att dom ändå passar in, om du spelar DoD6 men inte använder dig av trudvang så är det bara att slå till!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Ang. JB

"När det ändå pratas en massa om Jogens skulle jag vilja ställa en fråga i ämnet: jag spelar inte Trudvang och kommer mig veterligen inte att börja heller är Jorgens ändå något för mig?"

Om du menar som inspirationskälla till din egen kampanj så vill jag påstå att den kommer fungera alldeles utmärkt. Jag vet iofs inte vad du gillar men jag skulle bli väldigt förvånad om du inte skulle ha den minsta användning av JB trots att spelar en annan version av DoD än sexan.
 
Top