Nekromanti Få tag på diamtropiska kongulat

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det är vad min RP vill... men vart kan man förslöagsvis hitt sådana (ja, jag vcäntar mig väl inte att de bara skall ligga och skräpa någonstans, men ändå)

finns det några kända ordnar som har dem, eller några platser specifikt. Nån stad där de är vanligare...
tacksam för alla förslag (utom sånna som bara säger hos en alkemiker eller något dylikt)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Det är vad min RP vill... men vart kan man förslöagsvis hitt sådana"

Man gör som alla andra demonologer i historien: sluter en pakt med en demon. Du får säkert ett par hundra daimotropiska kongelat för din själ. :gremwink:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Det kan du inte. M&M s 64, texten under rubriken "... De enda typerna av filament man inte lyckats kongelera är teotropiska, psykotropiska och daimotropiska filament."

Sen kan man ju givetvis ändra på allt detta och säga att i ditt Mundana går det, men "officiellt" är det kört. Vill du ha daimotropiska filament, bara, så kan det kanske funka med en talisman som någon innan redan sagt. Eller bli en sån dundermagiker att du faktiskt blir den förste att kongelera daimotropi och sedan marknadsför din produkt som "Kaos på burk".

Mvh / Phelan
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Inga Daimotropiska kongelat på det mundana planet!

Eon 2 sid. 240

Daimotropiskt kongelat: Hittills har ingen magiker lyckats kongelare daimotropi. Det verkar som om astralplanet är uppbyggt av kongelad[sic!] daimotropi och psykotropi. Eftersom astralplanet är helt och hållet skiljt från den fysiska världen så antas det vara omöjligt för daimotropiska kongelat att existare(åtminstone i fysisk form).

Samma sak gäller för Psykotropi och Teotropi.

Ingen av de "existentiella" krafterna kan alltså kongeleras. Intressant eller hur ?
Det kan man säkert basera ett helt forskningsområden på inom någon modern magiväg.

/Naug, tycker om magiteori
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Äsch, skaffa dig en fetish istället. Ok det är inte lätt, men det är det lättaste sättet, och så slipper du försöka skaffa dig nya kongulat varje gång de tar slut.
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
det är faktiskt ganska lätt....bara att hitta en schaman som har tillräckligt högt i andeförnimmelse, schamanism och övertala...sen ge honom en hyfsad hög med guldmynt och be honom fängsla en demon i ett föremål åt dig...vips :gremtongue:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Inga Daimotropiska kongelat på det mundana planet!

det var märkligt...
eftersom det i nedkallandet av en demon av fjärde rangen behövs två diamtropiska kongulat...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Bra förslag, men vart

geografiskt...
vart bör jag bege mig för att få tag på en schaman eller fetish eller dylikt. binda demoner har jag möjlighet att göra, och jag kommer kunna nedkalla en av fjärde rangen sen, men jag måste ju ha två kongulat... föragligt
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Fråga din spelledare

får väl bli till att så göra. får jag bara tag på de där kongulaten, då skall hela mundana frukta min ondskefulla staff off davas eldhav
Muhahahahahahaa!!! :gremwink:
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
Re: Inga Daimotropiska kongelat på det mundana planet!

Jo, men du får ju filamenten av en demon vilket kan räknas som att du får kongelat (fast med ett bäst före datum). Du behöver en demon för att nedkalla en större, vilket låter himlans rimligt. Så du behöver en liten demon som kan ge dig dina filament och som fortfarande är så liten att du med lätthet kan fängsla honom och lugnt hänge dig åt ritualen..
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Fel i boken.

Ja uppenbarligen så är det fel i reglerna om kongelering, eller så var nissen som skrev ritualen "Fjärde rangens demonologiska nedkallning" inte så haj på magireglerna.
Någonstans är det fel, den saken är säker, och jag vill snarare anta att det är fel i besvärjelserna/ritualerna än i magiteorin.

/Naug
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Re: Inga Daimotropiska kongelat på det mundana planet!

Det kan man säkert basera ett helt forskningsområden på inom någon modern magiväg.
Kan? Har inte Legio Colonan lite forskning om det? Har för mig att jag läst det i MM....
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Står det verkligen så i boken?

eftersom det i nedkallandet av en demon av fjärde rangen behövs två diamtropiska kongulat...
Står det verkligen uttryckligen två daimotropiska kongulat ? Vill minnas att det står två stycken daimotropiska filament , men jag kanske minns fel. Och det andra fallet är ju, åtminstone ur magiteoretisk synpunkt, fullt acceptabelt.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ja.

Men det står så i den löpande texten för ritualen i fråga, och jag litar mer på texten om dom magiska postulaten (magiteorin) än om texten om dom magiska tillämpningarna (ritualer m.m.), så jag säger att det är någon som korrläst dåligt.

/Naug, funderar på att se på film
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
något för erratan då...

om den nu inte redan finns med.
men det är bra att jag fått klarhet i vart fall, för jag har läst det där med kongulaten, och det gav mig givet lite huvudbry med en motsägelse.
funderade då på om endast demoner kunde göra daimtropiska kungulat, eftersom det då inte handlar om någon magiker som gör det...
men som sagt, då ver det problemet ur världen
 
Top