Få folk att läsa ens grejer

Egentligen skulle jag vilja fimpa mina sociala mediekonton. Det är ju inte som att jag egentligen behöver dem, jag har inga ekonomiska intressen i mitt skapande. Men å andra sidan tycker jag om att folk tittar på det jag gör, och hoppas att det berör någon. Jag har 0 intresse av att vara ”känd”, men är nog inte ensam om att uppskatta känslan av att folk tar del av det jag gjort och att det i bästa fall leder till att någon inspireras av det.

Sen är väl hälften bottar, men aja.

Egentligen skulle jag vilja fimpa mina sociala mediekonton. Det är ju inte som att jag egentligen behöver dem, jag har inga ekonomiska intressen i mitt skapande. Men å andra sidan tycker jag om att folk tittar på det jag gör, och hoppas att det berör någon. Jag har 0 intresse av att vara ”känd”, men är nog inte ensam om att uppskatta känslan av att folk tar del av det jag gjort och att det i bästa fall leder till att någon inspireras av det.

Sen är väl hälften bottar, men aja.
Det är ju till nytta för oss som för syn på dina grejer

Finns det någon ”insta” men för text idag, alltså där folk lägger ut textdokument som läses och kommenteras.
Tveksamt, och om det finns är nog användarbasen försvinnande liten. Vi är omprogrammerade till att inte ägna mer än några sekunder när vi konsumerar ”content”, så allt som kräver mer än så funkar inte i moderna/algoritmstyrda sociala medier.

Edit: jag hatar det jag skrev, men jag har inte fel.

Det är ändå ganska mycket text. Mindre dokument.

Det är nog jag som inte använt den nog mycket, gör en liten googling för att se vad som spontant dyker upp och ser inte så mycket nytt. Ska ta en sväng till …

Key Platforms for Longer Texts & Novels:
Wattpad: Ideal for novelists, particularly in young adult and romance genres, allowing creators to publish serial stories and build a loyal readership.
Medium: Suitable for longer articles, non-fiction, and personal narratives.
Substack: Excellent for authors, serializing novels, and building a subscription-based audience through newsletters.
Tumblr: A space for longer, more thoughtful posts, often used by writers to share fan fiction or original fiction without character limits.

Är det så mycket texter/dokument som postas där?
Jodå, det publiceras en hel del text på tumblr fortfarande, men det är i ganska slutna cirklar där folk i ganska hög grad bara läser och ger respons på varandras poster.

Annars är det väl substack som revolutionerade bloggandet genom att återuppfinna formatet ”nyhetsbrev” (jag har inte riktigt fattat vad som gör substack speciellt, men det verkar som att en del lyckas få publik där i alla fall)

Frågan är väl var rollspelare hänger online i någon utsträckning idag. Tror inte det är tumbler. Snarare på discord-servrar, Facebook-grupper och kanske på gamla webbforum.

Har en kollega som är med i fanfiction-sfären, och där delas det textdokument kan jag hälsa och säga.

Back