Nekromanti Färje avgifter

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
Detta kanske förklaras i Sjöfarare-modulen, men undrar ändå

1. Vad kostar en sjöresa mellan Camard och Talon?

2. Vad kostar en sjöresa mellan Talon och Ciremelo?

3. Vad kostar en sjöresa mellan Ciremelo och Lopnor?

och slutligen

4. vad kostar det mellan Lopnor och Jen?

tacksam för svar
 

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
mjo.. det är just det.. Jag vet inte hur långt det är mellan städerna. Man kan ju uppskatta med linjal och så.. men undrade mer om nån kanske hade rest där och räknat ut priserna :gremsmile:
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Camard-Talon 200 silver
Talon-Ciremelo 250 silver
Ciremelo-Lopnor 300 silver
Lopnor-Jen 200 silver
Detta är cirka priser.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
klart han menar personligen, alla har la åkt Mundana runt med den lojale kapten Rask :gremsmile: (så vida ni inte dödade honom i Rengsynd av nån anledning). Sträckan mellan Ciremelo och Tiban är den bästa asså! Mycket go mat och lite piratdrappningar så man får träna med sitt svärd innan man kommer till Tiban och plöjer små Gurdher :gremsmile:

//Kanturi, som tycker om att leva sej in i Eons värld lite då och då...
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Att ta en liten tråd eller snöre eller nåt och mäta sträckorna med är en ganska bra metod som inte betyder att man måste sitta och se dum ut med en linjal över en karta. Du använder helt enkelt snöret för att mäta hur långt det är mellan platserna om man vill undvika att segla in i alla större landmassor sedan mäter du snöret med en linjal för att se hur långt det blir. Om du då vet hur mycket varje mil kostar att resa så är det ganska lätt att räkna ut priset.

Man måste dock ha i åtanke att vissa kaptener kanske vill ha lite extra betalt om det är farliga områden man åker igenom och andra yttre omständigheter.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Du använder helt enkelt snöret för att mäta hur långt det är mellan platserna
Men skeppets kapten kanske tycker att någon annan väg än den som du(?) eller nån annan tycker... det kan ju finnas små grund som inte är utmärkta på kartorna... fast kanske på sjökorten som medföljer när man skaffar Sjöfarare och Pirater(ska kolla när jag får den... snart asså...)
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Tüst!

Det är upp till spelledaren (och eventuell modul) hur farliga vattnen eller skicklig navigatören är.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Men skeppets kapten kanske tycker att någon annan väg än den som du(?) eller nån annan tycker...
Jag tror att skeppets kapten tycker precis som SL i denna fråga. :gremwink: Skulle så inte vara fallet så föreslår jag att de slåss om saken. :gremtongue:

det kan ju finnas små grund som inte är utmärkta på kartorna...
Borde inte SL även kunna avgöra om det ska finnas grund eller inte? Förresten tror jag inte att man behöver ta omvägar på flera mil bara för att undvika små grund...
 

DeathJester

Veteran
Joined
25 Dec 2004
Messages
62
Det är väl, om man tänker efter , inte så noga.

Grunden är ju, som tidigare sagt, inte flera mil breda i normala fall, och således ändras inte kursen så radikalt att man måste ta hänsyn till det vid längre sträckor. Ur prissynpunkt. Om man tänker efter.
 

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
Har även två avgifter till jag undrar över..

Lopnor-GnarMuur

GnarMuur-Jen

förlåt om det är tjtigt..
 
Top