Nekromanti Eye of Terror

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
Om jag har förståt saken rätt så kommer Eye of Terror codexet snart och det kommer att innehålla 3 nya armylists men kommer det att finnas nåt mer i den och vet nån mer exakt när det kommer?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
4 nya listor som baseras på redan existerande
Lost and the Damned
Ulthewe
Cadia
och Space Worlds 13th
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Med andra ord...
Kaoskultister/övrigt slödder
Mer Black Guardians
"Basic"-Imperial Guards
Tossiga fösvunna Space Wolves kommer tillbaks

Dessutom finns det väl en herrans massa bakgrundshistoria till Abaddons Svarta Korståg, och för försvaret av Cadia med för den delen. Det kommer bli intressant, Abaddon med sina Blackstone Fortressar är ju på något sätt sammankopplad med C'tan och Eldars planer för motstånd mot nämnda galna gudar.

//David
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Appropå dom där armélistorna så tror jag den första verkar vara med balanserad vid en snabb koll. Fast där verkar prinsen vara ensam närstridstrupp...

Fast lita inte för mycket på mig, det var över ett år sen jag spelade 40k sist :gremsmile:

//David
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Tja, jag vet inte riktigt vad de där blackstone fortress du snackar om är, men motståndet mot C'tans (för övrigt inte galna, bara hungriga :gremwink:) är ju baserat på någon form av vapen som jag har för mig kallas seals of vaul.
Vad det är för något har dock GW varit väldigt kryptiska med.
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Under kriget om Gothic-sektorn (finns beskrivet i Battlefleet Gothic) så tog Abaddon över ett antal "rymdstationer" av icke-mänskligt ursprung; de kallades Blackstone Fortresses. Enligt vad jag har läst så är forten antingen av "Necroniskt" ursprung, eller så är de en del av de Talismans/Seals of Vaul som Eldar förberedde en gång i urtiden.

Abaddon använde de tre forten han lyckades aktivera och ta över för att spränga en stjärna om jag inte missminner mig... Vilket kan tyda på att de är användbara mot C'tan som ju på sätt och vis är levande stjärnor. Eller ja, du vet vad jag menar antar jag...

Intressant va :gremsmile: Hoppas vi får veta svaren snart!

//David
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Verkar ju logiskt om de skulle vara necron byggnader, eftersom den stora byggnaden som GW tagit med som exempel på imponerande terrräng till necrons just är stor och svart.

Fast å andra sidan så kan ju det där med stjärnan ha sin poäng, och jag sförstår precis vad du menar med att de skulle vara levande stjärnor. De är ju födda ur deras enrgi på något vis. Det bästa sättet att beskriva dem är väl antar jag som levande energi eller något sådant.

Nej, Eye of Terror skall bli riktigt intressant
 
Top