Nekromanti Ey yo Riotminds!

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Yo Riotminds vad händer männen?
Vad håller ni på med egentligen verkar ju helt ha dött runt er.
Först såg det ut som om Stigarnas bok skulle komma, sen verkade DoD expert vara på tapeten, sedan blossade Snösaga upp och nu är det helt tyst? Har ni drabbats av minnesförlust och glömt att ni har gjort ett populärt rollspel med tusentals unga spelare som törstar efter mer? Om ni inte har tid så tycker jag nog att ni borde ha tjänat tillräckligt med pengar för att kunna anställa/hyra några som har tid att jobba med DoD prylar.
Så det börjar väl bli dags att hosta upp lite information om vad som rör sig era huvuden.

Peace out!
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Förändringens vind ...

... verkar blåsa hos Riotminds. Information om den ena trevliga
produkten, efter den andra, dök upp på hemsidan för några
månader sedan. Men nu är det helt dött. Jag hoppas att man
fortfarande jobbar ... även om det inte syns.

Kanske har vinden lugnat sig.

På hemsidan står det att Snösaga förmodligen blir nästa
produkt man släpper. Men på lanseringsplanen står att den
kommer först i höst. Vore nästan hemskt om både uppgifterna
stämde.

För övrigt svarar man ej heller på mejl – men det skulle kunna
bero på något eventuellt hat mot mig. :gremsmile:
 

riot

Veteran
Joined
5 Jun 2002
Messages
1
Svar! långt

Hej!
Vi vet att vi varit dåliga på att uppdatera er vad som händer..sorry..

Nåväl..här kommer en kort uppdatering för er här på forumet

1) siten håller på att göras om. Det är också anledningen till att vi inte lagt upp så mycket där på sistonde. Vi planerar att kunna släppa en site med köpmöjligheter, ett interaktivt bestiarium samt en klickbar karta över osthem i mitten av sommaren.

2) angående våra produkter så är det största anledningen till att det varit så tyst från oss..Vi jobbar dag och natt med 3 produkter just nu.

Snösaga har gått in i betastadiet (i dagsläget över 200 sidor skrivet som skall testas) det blir en superkampanj (förhoppningsvis) och vi räknar med att släppa den i mitten av augusti, förutsatt att alla bitar faller på plats. Vi hade planerat att lägga upp lite mer info + bilder men väntar med detta tills den nya siten är uppe.

Trudvangboken
Vi har inte gjort det officiellt ännu (men jag antar att det är det nu då :gremsmile: Men Trudvangboken kommer att splittas upp i de fem "delar" som trudvang består av (Osthem, Isivdda, Mittland, Soj och Vastermark). Först ut är Osthem och den modulen räknas komma i höst..(Jupp...sorry vi vet att vi sa tidigare..Men i och med omläggningen så har vi fått göra om konceptet vilket tagit längre tid. Idag är nästan 70 av materialet klart till modulen och vi hoppas kunna presentera en bra innehållsbeskrivning så fort vår nya site är uppe. Det viktiga för oss (som alltid) är att stämmningen blir rätt och att istället för att rapa upp en massa länder ha ett innehåll som känns fräscht och nytt...och genomtänkt!

Justin Sweet (mannen bakom många D&D omslag sista tiden) har gjort omslaget till Trudvang - Osthem och vi lägger upp det så fort den nya siten kommer upp

D6E
Jobbas på för högtryck. Beräknas betatestas i Juli och därefter gå i tryck. Mycket nytt men samtidigt kompatibelt med DOD6. Största förändringen (som vi planerar just nu iallafall) är att göra om YN och ÄP och ersätta med en mer kontinuerlig förbättring av RP. Nya yrken och ett delvis nytt färdighetssystem.

..som sagt..detta har inte varit fullt officiellt och ni här på forumet får ta det för vad det är. Något kan komma att ändras!!!

väl mött och ha förtröstan..vi kämpar på i tempo furioso :)

RiotMinds

PS: När det tystnar kring oss betyder det att vi jobbar som mest! Inget annat!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Fråga. Kort.

"Vi planerar att kunna släppa en site med köpmöjligheter, ett interaktivt bestiarium samt en klickbar karta över osthem..."

Hupphupphupp! "Interaktivt bestiarium"? Med vadå? Raserna från Jorges? Är det så klokt? Ger inte det signalen "köp inte våra kossor (monsterböcker) för vi levererar ändå mjölken (monstrena) gratis" till sidans besökare?

Eller skulle det vara helt nya monster? Vanliga användares egenpulade monster? Jag har faktiskt suttit och knåpat på några egna monster själv, och ett par av illustrationerna har varit mäkta tjusiga, faktiskt. Särskilt mina nidtroll var rejält läbbiga och för att inte tala om...visk visk prassel...oknytt...viskeli viskeli...ny otäck ulm med originell jaktmetod...visk prassel visk visk...köttätande hjordar med hamnbytare...viskeli visk prassel...pysslingar och irrbloss i nytappning..visk visk...kentaurer med hjortkroppar...viskeli viskeli...tät svensk urskog...prasseli viskeli visk...mer skräckvarelser än koboldvarelser...viskeli viskeli visk visk <small>prassel <small>visk... </small></small>

Det lät intressant. Berätta gärna mer.

/Rising
som gillade Tapias och Bergtings arbeten i Jorges och försökte teckna på samma sätt
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Kentaurer... [OT]

"Älgkroppar skulle kännas mer Trudvang, tycker jag. (-:"

De ser så fördjäkla dumma ut, älgar... Dessutom känns de mer canadensiska (eller om jag ska vara ärlig; tyska) än trudvangska. Det luriga med Trudvang är ju att det inte är en fornnordisk fantasyvärld egentligen, utan en fornordisk+grekisk/romersk. Dels har vi happjor, mankoror och minoxer, dels förväntas väl hjältarna snarare vara atletiskt byggda typer av grekiskt/romerskt snitt än de stora, tjocka, skäggiga björnkarlar som våra fornnordiska hjältar borde ha varit.

En läcker kronhjort med mansöverkropp är en ganska imponerande syn dessutom.

Äh okej, jag kan gå med på en kompromiss; varken hjort eller älg utan ren.

Då blir det toppenhurra.
/Rising
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Kentaurer... [OT]

Du är förstås fjollträskare och inte Norrbottning som jag (och Rosen), så det är väl förlåtligt, men har du någonsin sett en ren? Fulare, dummare och mer idiotiska djur finns inte. de har ingen skönhet, ingen gracé, inget "vilt" över sig, de är bara stora samekossor som står mitt i vägen när man försöker ta sig fram i inlandet med bil.

Jag är kanske präglad av min miljö i allt för stor utsträckning, men ärligt talat, satsa du på hjort! De är tusen gånger mer tilltalande än renar. Till och med älgar är bättre än ren.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Älgar [Ännu mer OT]

>Dessutom känns de mer canadensiska (eller om jag ska vara ärlig; tyska)

Det finns väl för 17 inga älgar i Tyskland, eller har jag fått det hela om bakfoten? Om det gjorde det skulle ju en hel undergenre i svensk humor, nämligen den med tyska jägare som skjuter kor i tron att det är skogens 40-taggade konung, vara helt meningslös.

/Anders (som i det här fallet skulle vilja ha en älg-smiley att avsluta med)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha, okej, tack [OT]

"Du är förstås fjollträskare och inte Norrbottning som jag (och Rosen), så det är väl förlåtligt, men har du någonsin sett en ren? Fulare, dummare och mer idiotiska djur finns inte."

He he, ja, jag erkänner utan omsvep att jag inte vet någonting om vare sig renar, hjortar eller älgar. Fråga mig om råttor eller pälsängrar istället, där är jag en expert. Men nej, om jag skulle tävla i Jeopardy så skulle jag inte vilja få kategorin "klövdjur i Sverige" det har du rätt i. Jag var dock lycklig i min okunskap, för nu har du förstört hela min syn på julen. Bara tanken på att jultomtens släde dras fram av "stora samekossor" får barnet i mig att bryta ihop och gråta.

Insikt är en cruel mistress... (/images/icons/wink.gif)

Jag fortsätter väl på hjortar då.
/Rising
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Välja älgar med fälgar

"Det finns väl för 17 inga älgar i Tyskland, eller har jag fått det hela om bakfoten?"

Nejnej, men jag menade: "Visst tänker man på tyskar så fort man pratar om älgar?"

Jamenar, det finns ju inget sjöodjur i Loch Ness men ändå tänker man ju på skottar när man pratar om sjöodjur. Björnar finns det gott om i Canada men åtminstone för mig är "den ryska björnen" en starkare association. Sedan finns det inga leprechauns i Irland men nog är det så man tänker? Det är ju ingen som associerar leprechauns med Portugal där dom ju verkligen lever.

Ermm... kanske inte.

Vad konstig den här tråden blev...
/Rising
förstör alla trådar med sitt svammel
 

RiotMinds

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
38
Hahaha...faktum är..

Att vi börjat snickra på en trudvansk variant av kentauren...fast dock med hästkropp...Er diskussion här gör att vi med stor sannolikhet styr om konceptet...:) bra idéer..Med älgar kan man göra mycket skoj!

ang..online bestiariet så kommer det fyllas på med nya monster hela tiden..som ett komplement till Jorges

RiotMinds
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Välja älgar med fälgar

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jamenar, det finns ju inget sjöodjur i Loch Ness men ändå tänker man ju på skottar när man pratar om sjöodjur.

<hr></blockquote>


Jamtlänningar då?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jämt dessa jämtlänningar...[OT+trams]

Äh, storsjöodjuret är ju bara som en grön makrill jämfört med Loch Ness-odjuret. Han åker på pisk i första ronden och får kissa blod i en vecka efter en holmgång mot sin skotske storebror. Sanna mina ord.

Det är som Bigfoot vs. Yeti. Bigfoot har ju inte en tjalle.

/Rising
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Kentaurer... [OT]

De ser så fördjäkla dumma ut, älgar...

Det fula med älgar är ju skallen, och tar man en kentaur så är den ju inte med.
En älg-minotaur, däremot... =-(

Håller med Dnalor om att renar är små och dumma i huvet - och finns inte de i Kanada också, förresten?

--
Åke
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Sväljer älgen i helgen, i form av korv på 7-eleven

"Det är ju ingen som associerar leprechauns med Portugal där dom ju verkligen lever."

Va? Utveckla gärna.

Men självklart associerar man älgar till Tyskland. Ungefär som Fredrik Lindström.
 

dibbe

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
76
Location
GBG
Trevligt

Det var ju onekligen ett svar som var minst såpass trevligt man kunde hoppas på! Om ni lyckas hålla era tidplaner och bibehålla samma kvalitet som tidigare är det inte bara annat än att glädjas åt att man har något att se fram emot även frammåt höstkanten.

Jaja, hejdlöst meningslöst inlägg, men vafan =)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Sväljer älgen i helgen, i form av korv på 7-eleven

>Men självklart associerar man älgar till Tyskland. Ungefär som Fredrik Lindström.

Men...men...Fredrik Lindsröm är ju inte från Tyskland...? /images/icons/grin.gif

/Anders (på skojhumör)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Kentaurer... [OT]

>En älg-minotaur, däremot... =-(

Håller med! Bara det logiska namnet, älgotaur, går ju bort med en gång /images/icons/grin.gif

/Anders
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Älgotaurer

Det hade faktiskt varit rätt coolt med en älgotaur! Fatta hur OND den hade sett ut! Bifogar en bild..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Haha, detta var skoj!

Här kommer en till.. Har två till om folk vill se.. /images/icons/grin.gif
 
Top