Nekromanti extraskador?

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
jag undrar om SL ska visa/slå extraskadorna för spelarna?
eller blir det mer spännande om man inte säger att RP träffar tex i hjärtat.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Vi kör bara med dolda slag.
Det gäller att ha lita på SL, och sedan så ger du ju SL chans att trovärdigt fuska. Vilket är bra.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Själv anser jag inte att det är något fel på om alla slag sker "legit" - d.v.s. öppet. Det eliminerar helt SL-fusk, men i och för sig får spelarna en större känsla av "wow, jag klarade av det där, och allt var legit". Vilket är bra, i slutändan i alla fall. Annars kan det hända att alla strider känns lite "upplagda".

Att däremot säga att offret fick "extraskadorna hjärta · 2 av dolksticket och blödning 200" suger egentligen. Man borde snarare beskriva det som att dolken går in hela vägen till hjaltet och blodet rinner ut i mängder.
Om man däremot bara säger "träff i bröstkorgen. Han dör", så är det lite trist... för då får man inte veta hur köttigt det ser ut /images/icons/wink.gif.
Mer målande beskrivningar och mindre regeltekniska beskrivningar, helt enkelt.

Lite halv-sex-på-morgonen-Alle-psykologi-filosofi. Eller nåt.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Så du tror att en RP inte märker om det sitter en pil i hans hjärta.. det kanske han inte gör.. eftersom han "faller av pinnen" ganska fort..


// Mouja ---> Som faller av pinnar ganska fort (!) <---
 

Questess

Veteran
Joined
6 Feb 2002
Messages
2
Location
Helsingborg/Umeå/Luleå
Vi har spelat på båda sätt. Tidaigare spelade vi med att spelarna fick veta exakt villka skador RPn fick men numera spelar vi så att de bara vet det som är uppnebart, inte detaljer som en skadad lever, exakt blödningstakt eller dyl. För att få veta om detaljerade skador så krävs lyckade Läkekonst-slag eller magi.

Jag tycker det senare är roligare då det ökar känslan att skadorna är 'verkliga' och inte bara siffror och svårighetsökningar.
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Jag tycker nog att dolda slag ger mer i slutändan.
Tyvärr så kör vi med öppna slag, siffror och:
- Du träffar i bröstkorgen... det blir... få se... äh han dör okej - Tekniken.
Men visst skulle jag som sagt föredra dolda slag...
tänk på det Mouja nu när du är "Über SL Scissorfight"
 
Top