Nekromanti Extramaterial, till vem och hur?

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag tänkte komplettera min kampanjkurs med lite fler tabeller till fler steg i skapandet och undrar om det gör sig bäst på nätet eller i tidningen. Ska jag skicka det till båda redaktörerna så att ni kan slåss om det eller är det något som är givet för nätet?

Daniel Schenström
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det låter som en bra uppföljning av en artikel på nätet så det tycker jag låter som en bra idé. Men om det finns plats för det i tidningen och Ola tycker det är en bra idé att ha med den där så får den ju mer spridning.



MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Ett alternativ

Hej och Hå!
Nu kommer jag väl att få stryk från hela redaktionen men jag har en liten idé. Eftersom första delen av kampanjkursen var i tidningen så vill man nog att fortsättningen ska vara där med. Däremot så vill man nog inte ha en massa tabeller i tidningen. Varför inte göra en artikel med de viktigaste tabellerna och sedan i slutet av artikeln tala om att det finn fler tabeller att tillgå på nätet?

PÅ det här sättet får vi ju folk som gillar artikeln att även besöka vår eminenta hemsida, det tycker jag kan vara smart...
Ps. Slå mig inte så hårt.

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Ett alternativ

Nu är detta i princip enbart tabeller, de riktiga artikeluppföljarna är på gång, en till nummer 8 "äventyrskurs" och sen flera med lite närmare fokus på det som togs upp i första artiklarna. Därför kände jag mig manad att fråga, då jag vill veta vad som är effektivast. Med ca 25% rollspelsmaterial i tidningen kanske inte flera sidor tabeller är det mest effektiva. Nätred har sagt sitt, nu väntar jag på pappersreds ord.
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Re: Ett alternativ

Tja, jag skulle nog tycka att en bunt tabeller skulle passa bättre på nätet. I tidningsform vill man nog hellre ha riktig artikel skulle jag tro... men men, jag är inte det beslutande organet, eller är jag det?

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 
Top