Nekromanti Extramaterial: Thalamur. Vad vill ni ha?

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Någon gång (i nuläget utan fastställt datum, vill jag poängtera) kommer det att släppas en PDF med saker till Thalamur. Detta kommer dels att vara en anpassning av den nuvarande PDF-en (http://www.neogames.se/thalamur_tabeller.pdf) för Eon IV, men tanken är att mycket nytt material ska tillkomma. Det som är mest genomarbetat i nuläget är en bilaga till kartan, komplett med alla de 126 kantoner landet är uppdelat i och vilka ätter som styr dem. Även det faktum att Mundanas befolkningssiffror håller på att revideras kommer naturligtvis att tas upp, och avsikten är dessutom att en provins ska beskrivas i detalj (alla primaser, maktstrukturer, intriger i området, äventyrsuppslag etc).

Andra tankar har varit mer (för att inte säga "något") om hur man spelar en person av folket, och vi lär dessutom inkludera de myter och sagor från Thalamur som finns här på forumet.

MEN, viktigast av allt: vad vill ni forumanvändare se i ett sådant dokument? Vad saknar ni? Ta chansen att påverka!
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
LordTengel said:
MEN, viktigast av allt: vad vill ni forumanvändare se i ett sådant dokument? Vad saknar ni? Ta chansen att påverka!
Det vore awesome om ni kunde utöka ordlistan, diskutera lite gramatik etc och gärna inkludera lite mer information om seder och vanor i Thalamur. Kanske hälsar man alltid gäster med en lätt örfil eller är det krav att om en av medborgarna besöker folket så måste folket bjuda honom på ett glas vin eller dyl.

Jag skulle älska att se lite mer diskussion om thalaskisk magiteori (även om jag vet att det inte kommer med : P) samt lite om hur de ser på världen. Sure, de är inte religiösa men de lär fortfarande ha en häftig världsbild vi kan gotta oss i.
 

Vinterskog_UBBT

Veteran
Joined
25 Mar 2013
Messages
62
Location
Sverige
Jag vill se:

Korta stämningsberättelser så man får en känsla för hur det är i Talamur.

Fler bilder på kläder och frisyrer.

Äventyrsförslag och äventyrsplatser som de i hemlighetskapitlet.

En karta över ön som huvudstaden ligger på.

Vill veta mer om Rakhori - tyckte det var för lite om de i boken.

Några magiska föremål skulle vara lite roligt som har en koppling till gamla tiden då det fanns nekromantiker och tidsmagikr där. Eller magiska platser och ruiner.

Lista med nya besvärjelser med koppling.

Gillar kulturkapitlet jättemycket men vill ha mer! Typ sånger å dikter och sådant som man kan ta upp i spel.

Mer om Lmeas och Xinu.


ja lite tankar.
 

AgnusDaak

Veteran
Joined
11 Aug 2012
Messages
32
Location
Lund Sverige
Gärna mer av allt :gremsmile: Mer historia om hur övergången från Coloniska imperiet till Thalamur gick till. Gärna mer information om olika folkgruppers kulturella och eventuellt 'religiösa' (medveten om att det är förbjudet, men tolka det fritt, jag förutsätter att traditioner med kulturella högtider fortfarande är aktuellt även under rådande frånvaro av religion) olikheter. Mer mode, både kläder och frisyrer, peruker, skägg, smycken och mer arkitektur :gremsmile: Ser fram mot en godispåse med en massa godsaker med mer av allt att frossa i, allt är av intresse :gremsmile:
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Ja det jag skulle gärna vilja läsa eller se mer om är tex följande;

1.Stadskartor för städerna.

2.Fler ord i Thalastiska ordlistan.

3.Gärna stats för magikraterna.

4. Fler besvärjelser (gärna som magikratnerna kan eller andra viktiga personer - som kan tex kan använda för att överraska rollspelarna med - tex få fram lite aka hogwart känsla i magiskolan :gremwink: ).

5. Vill hemskt gärna veta mer om hur Rakhori's träningsläger ser ut och vilka gifter/andra vapen de har ,förutom det som står i thalamur boken (skulle känna som det kompleterar och bidrar med mer dödlighet åt spelarna om de inte skärper sig :gremwink: ).

(lite spoiler varning dock här)
6. Läser gärna mer om vilka gorgoner , som agerar agenter inom Rakhori's tjänster och vad de har ställt till med för diplomatiska händelser inom Mundanas historia som agenter :gremwink:.

7.Minns att det står något om Magiska minneraler som har ändrat test-personer inom thalamur ,skulle vara intressant om det fanns några sådana att läsa om,och slå fram med t100a på någon tabel vilka nack samt fördelar effekten av minneralerna gör. (får gärna vara några alkeiska recept..som får magi att gå wild.. *hint hint* )

Samt även annat som de andra har skrivit om här i tråden!

Hoppas detta bidrar till kreaktiv skapande.
/Dark-lotus
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Tack för feedback!

Jag har tyvärr inte hunnit fokusera på det här projektet de senaste veckorna, men jag läser det ni skriver och uppskattar era tankar och idéer.

Fler åsikter är mycket välkomna!
 

Vinterskog_UBBT

Veteran
Joined
25 Mar 2013
Messages
62
Location
Sverige
Jag skulle vilja ha mer om Silverskäran! Å hur xinukulten korrumperar folk så de blir slukade av allt snusk typ. Hur får man en rollperson att hamna i det och hur blir denne mer och mer konstig och pervers! :gremtongue: Fast är kanske bara min skumma fantasi som vill ha mer om det :gremlaugh:
 
Top