Nekromanti Extrainsatt årsmöte 3/9 2018

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n291754 said:
Det är nog inte mer jobb än att byta firmatecknare, så det skulle förhoppningsvis kunna göras som avslutning på det här verksamhetsåret. Säger jag, som om jag vet något ????
Om allt hinner bli avslutat i tid så det inte hinner bli ett nytt bokföringsår. Gäller bokföring och redovisning (farbror staten brukar ju vara lite griniga på att sådant utförs).
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Vi börjar närma oss det extrainsatta årsmötet. Jag känner fortfarande inte att jag har en aning om vad vi kommer att besluta.

Det finns egentligen två yrkanden att ta ställning till:
- höja medlemsavgiften (jag tror inte att någon vill det, så det är en no-brainer).
- lägga ned föreningen.

För att inte mötet ska hamna i en långbänk som gör att ordinarie årsmöte måste skjutas på skulle det vara bra om vi redan tagit ställning innan mötet börjar.

Du som är föreningsmedlem:

1) Vilka frågor skulle du vilja ha svar på för att kunna fatta ett beslut?

2) Har du redan bestämt dig?


Det vore bra om ni som faktiskt tänkt att rösta på det extrainsatta årsmötet ger er tillkänna här.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Mina egna svar:

1) Jag vill veta:
- Vad vi har för alternativ till Nordea. Det håller jag på att efterforska.
- Om det finns fler medlemmar än jag som gärna har kvar föreningen, och under vilka omständigheter.
- Om vi behöver ha ett konto i föreningen.
- Om det finns någon som kan tänka sig att vara kassör nästa år.

2) Nej, jag har inte bestämt mig. Men jag skulle hemskt gärna vilja att föreningen lever vidare, om förutsättningar finns för det.
 
Top