Nekromanti [ExtraÅrsmöte 2018] Modul E: Övriga frågor

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Modul E: Övriga frågor

Om ni har några övriga frågor, så är ni fria att diskutera dem i den här tråden.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Frågan om vi ska vara med i SVEROK.
Finns det idag någon fördel för oss att vara med i SVEROK?
Eftersom denna fråga varken fanns med i kallelse eller dagordning är detta endast en diskusssionsfråga.
Jag är nyfiken om ni tycker bu eller bä.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Vi har fått spellovslådan från Sverok vid ett tillfälle, och kan lätt få det igen. Våra medlemmar kan få rabatt på resor hos SJ via Sverok. Det är väl de fördelar jag ser.

Nackdelar ser jag egentligen inga.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Björn Wärmedal;n293997 said:
Våra medlemmar kan få rabatt på resor hos SJ via Sverok. Det är väl de fördelar jag ser.
Nämn EN medlem som utnyttjat SJ-rabatten.

Björn Wärmedal;n293997 said:
Nackdelar ser jag egentligen inga.
En nackdel är SVEROKs registreringsverktyg för medlemmar osm är fruktansvärt dålig och den främsta anledningen till att jag inte är medlem längre.
SVEROK har alltså fått föreningen WRNU att förlora minst en medlem.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Jag tror inte att någon har utnyttjat SJ-rabatten, men det är en möjlighet som finns iaf. Vad gäller registreringsverktyget så är du den enda jag någonsin hört klaga på det, och jag har inte själv några starka minnen av hur det funkar så jag kan inte säga om du har rätt eller fel där.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
anth;n294002 said:
En nackdel är SVEROKs registreringsverktyg för medlemmar osm är fruktansvärt dålig och den främsta anledningen till att jag inte är medlem längre.
SVEROK har alltså fått föreningen WRNU att förlora minst en medlem.
Enligt Sverok finns det tre sätt att rapportera in medlemmar, varav en är att medlemmarna rapporterar in själva.

Har själv minne av att jag registrerade mig där för något år sedan. Men inget minne av att jag gjort det sedan dess.

Så det kan vara så att denna punkt inte varit aktuellt de senaste åren.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
En av de tre metoderna är tydligen att informationen skickas in via ett excel-ark, som skall vara formaterat på ett visst sätt. Nu är ju GDPR en hyfsat aktuell fråga, och det kan finnas information som Sverok vill ha, men som är onödig information för oss i övrigt.

Men någon form av medlemsförteckning behöver vi oberoende om vi är med i Sverok eller inte.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Lupus Maximus;n294067 said:
En av de tre metoderna är tydligen att informationen skickas in via ett excel-ark, som skall vara formaterat på ett visst sätt. Nu är ju GDPR en hyfsat aktuell fråga, och det kan finnas information som Sverok vill ha, men som är onödig information för oss i övrigt.

Men någon form av medlemsförteckning behöver vi oberoende om vi är med i Sverok eller inte.
Som jag gjorde när det var jag det så var jag den ende som satt på en koppling mellan forumnamn och personnamn. Alla andra kunde säkert kolla upp vilka som var medlemmar hos sverok, och sedan vilka forumiter som var medlemmar, men inte mer än så.

Jag vet att min föregångare gjorde på samma sätt, just för att begrännsa spridningen av onödig/känslig information så mycket som möjligt.

Jag gillade er lösning på medlemsavgiften, där varje forumit helt enkelt fick sin egen OCR-kod (typ) att bifoga. Det lät er så klart inte kolla av att de reggat sig hos sverok, men det var en elegant lösning på just medlemsavgiften.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
har någon någon fråga de vill ställa så ber jag er göra det omgående, imorgon klockan 23.00 om inga frågor kommit hit så kommer jag stänga tråden.
 
Top