Nekromanti [ExtraÅrsmöte 2018] Modul B: Förslag: Nerläggning

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag stödjer förslaget att lägga ned och skänka pengarna till Rollspelsdraken. Det tycks inte finnas något behov av vare sig föreningens organisation eller pengar. Som påpekat är det ju en smal sak att starta en förening om det skulle visa sig att ett behov uppkommer.

Jag är för att lägga ned föreningen så snart som möjligt och inte invänta ordinarie årsmöte. Med tanke på att föreningen formellt sett typ inte har några medlemmar ser jag inte vad som skulle vinnas på att invänta ordinarie årsmöte.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Då är saken i praktiken avgjord, om inte medlemmar som hittills inte visat sin närvaro kommer in och opponerar sig.

Och nä, det finns ingen anledning att ratifiera beslutet på ordinarie årsmöte. Vid det laget kommer Nordea ha stängt kontot redan.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
anth;n294129 said:
Jag ser det som att vi har ett yrkande:
Lägg ner föreningen WRNU och ge föreningens pengar till Magnus Seter för att bekosta framtida Rollspelsdraken.
Jag står på medlemslistan men har inte visat mig hittills, vilket jag ber om ursäkt för. Jag ställer mig bakom det här yrkandet.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
anth;n294129 said:
Jag ser det som att vi har ett yrkande:
Lägg ner föreningen WRNU och ge föreningens pengar till Magnus Seter för att bekosta framtida Rollspelsdraken.
Jag ställer mig bakom det här yrkandet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag ser ingen anledning att hålla igång det här längre, en klar majoritet av de närvarande verkar ställa sig bakom nerläggningen, Vi gav folk tid att komma med ett motförslag och inget har kommit in.
Jag ser inga problem med att klubba igenom det här beslutet.
Föreningen kommer läggas ner och pengarna som finns kvar kommer doneras till Magnus Seter

Jag tänker också att vi ska följa våra stadgar och kommer inte ha ett till möte om samma fråga,
Men för att göra det här korrekt så att ingen kan klaga efteråt ger jag folk till imorgon kväll att hojta tillom ni tycker vi ska ska vänta tills ett ordinarie årsmöte innan nerläggning. Har inga sådana krav inkommit imorgon klockan 23.00 kommer ja ta beslutet att att vi inte kommer vänta på ordinarie årsmöte utan kommer påbörja arbetet att avsluta föreningen direkt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Eftersom inget sagt så ser jag den här tråden som avklarad.
och vi i styrelsen kommer påbörja arbetet att lägga ner föreningen.
 
Top