Nekromanti Extermt låga el. höga slag

Killer

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
19
Vad e det lägsta respetkive högsta slag i förhållande till hur många tärningar ni har använt.

För oss e det, få se nu...
En RP skulle en gång klättra upp i ett träd för att undkomma en flock rasande vargar, han var skadad och hade därför +1T6 för Smärtan. RP:n hade 6 i klättra och slaget var normalt, vilket gav 4T6 mot 6, först slår han tre ettor och en sexa och tänkte att nu är det kört, sen slår han en etta och en sexa till, vilket innebär att han måste slå två ettor på dessa två resterande tärningarna, och gör det!! Sen dess har våran grupp insett att det är inte slut förän ridån går verkligen går ner. Vilket den gjorde för stackarn i nästa exempel.

Nu över till de extremt höga slagen.

En av mina lönnmördare hade fått i jobb att "övertala" en konkurrerande tjuvledare att sluta med sina operationer i min uppdragsgivares områden, för att göra en lång historia kort, jag smyger fram till min "klient" och sticker min dolk rätt i strupen på honom, vilket ger OB4T6 i skada, jag ler lite för mig själv och tänker att två extraskador räcker för att fälla nästan vilken man som helst, plötligt hör jag ett vantroget utrop från SL och så säger han 'Hur fan bär du dej åt!? Jag har räknat på detta och kommit fram till att du helt tömmer han på blod på mindre än en runda' senare visade det sig att jag fick 8 extra skador och att alla va artärblödning.

Watch thy words when adressing me, lest they be fed to thee on the end of my boot.
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Snackar vi EXTREMT höga slag så vill jag bara nämna den gången
min förbättrade Serinebåge gjorde 1 8 0 skada på ett Grottroll ! !
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Men, om jag inte är helt ute och cyklar (om jag är det så har jag isf ändrat på reglerna efter mitt tycke :)) så räcker det att du slår ala utom en (1). D.v.s. om du slår Ob7T6 mot 6, och slår 6 ettor så blir det automatiskt lyckat. Det kan inte bli perfekt, eftersom 6 ettor redan är uppe i FV:n, men oavsett vad den sista tärningen visar så lyckas man. I ditt exempel betyder det att killen som klättrade upp i trädet kunda vara glad redan vid första slaget, för det gjorde utgången av det hela mycket ljusare: blir totalsumman under eller lika med 6 så blir det perfekt, blir det mer så blir det lyckat.

/RipperDoc - undrar om någon förstår vad jag menar :)

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
undrar om någon förstår vad jag menar :)

Jorå, efter att ha läst det två ggr, så förstod jag det...
vilket var helt korrekt om jag oxå fattat reglerna rätt /images/icons/smile.gif


// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>
 

serpent

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
28
Location
Mundana?
Aj. Naug inte glad.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by serpent on 2000-08-09 22:55.</EM></FONT></P>
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
Tja, en spelare i min grupp skulle slå skada på en annan RP med 11t6, han fick 18.

"When God created light,
the first shadow was born"
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
En av mina kompisar lyckades få 15 på Ob9T6, en annan slog fram 731 (!) i blödningspoäng på en kille och jag själv träffade hjärnan ett antal gånger på en tirak vilket resulterade i 498 i trauma. Vilket iofs räcker för att ta kål på det flesta.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
 

Erik_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
61
Location
Partille
Inte så extremt, men ganska kul:
En nyligen framslagen rollperson fick 23 yngre syskon, ett slag som görs med Ob1T6-2.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Exakt vad du frågade efter är kanske inte följande, men ett bra slag var det för min rp iallafall:

"...på en tvåa, trea, fyra, femma eller sexa kommer det ett gäng thalaskiska desertörer som inte haft en kvinna på tre månader." /Lycan till Ymirs lilla léaramflicka ett litet antal sekunder före han slår ett med en T6 :)

-Ymir, jävligt nöjd med det slaget
 

Killer

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
19
Du menar alltså att om man har chans att får pefekt så kan man inte misslyckas??
Det har jag aldrig sett nånstans, vi brukar alltid köra så att om man slår över FV:n så misslyckas man, spelar ingen roll vad man slog innan. Men om det du säger stämmer så vill jag gärna veta vilken sida det står på, om du kommer ihåg det.

Watch thy words when adressing me, lest they be fed to thee on the end of my boot.
 

serpent

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
28
Location
Mundana?
En kvinnlig SLP försöker förföra en RP (Anledningen är en annan historia...). Hon har 23 i Förföra, och slaget blev lätt, eftersom han redan tyckte att hon var ganska OK, och dessutom hade hög Amor... Första slaget: Två sexor... Andra slaget: 6, 5, 4, 4... Så höll det på. Slaget hamnade lite över 30... Ibland bör man inte använda tärningar.

"Daak? Han verkar skum. Jag sticker ner honom med min sahlamdolk."
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Titta på sidan 78 i grundboken där står det
1.alla tärningar utom en utfaller med 1 innan ob-omslag
2.slaget blev lägre eller lika med färdighetsvärdet
om slaget misslyckas trots att villkor 1 har lyckats så blr det fortfarande en lyckad handling.

/Wolfes
 

chaoskn

Veteran
Joined
9 Jun 2000
Messages
14
Location
uppsala
Re: Extermt lĺga el. höga slag

ja, detta är inte inget slag egentligen men lite kul ändå.
en gång skulle en kompis göra en karaktär till Eon, det slutade med att stackaren hade 10obT6 (tror det) i förföra och sånt, fan vikken stackare säger jag:)

Tha Mastar
 

Killer

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
19
Jaha, tackar för det.

Watch thy words when adressing me, lest they be fed to thee on the end of my boot.
 
Top