Doktor Laser
Warrior
Tänkte höra mig för lite om någon har några tankar kring hur man kan hantera explosioner inom Fantasy!-reglerna? Nu kanske det inte är ett problem som har dykt upp för de flesta, men jag har ju ovanan att använda reglerna till allt annat än vad de konstruerades för. Nu senast för att köra några äventyr i Deadlands universum, vilket givetvis resulterat i att en spelare bestämt sig för att bli Dynamit-Harry och kasta instabila, exploderande dynamitpaket till höger och vänster.
Just under spelomgången lät jag helt enkelt varje dynamitladdning ha ett antal tärningar i sprängskada (tre, om jag minns rätt), och antalet tärningar blev färre ju längre bort från explosionen man befann sig. Dock lite osäker på balansen i det hela eftersom det ju fortfarande går att rulla tre ettor och på sin höjd bränna bort ögonbrynen på någon, oavsett avstånd.
Just under spelomgången lät jag helt enkelt varje dynamitladdning ha ett antal tärningar i sprängskada (tre, om jag minns rätt), och antalet tärningar blev färre ju längre bort från explosionen man befann sig. Dock lite osäker på balansen i det hela eftersom det ju fortfarande går att rulla tre ettor och på sin höjd bränna bort ögonbrynen på någon, oavsett avstånd.