Nekromanti Explosionen

Imoze

Veteran
Joined
23 Oct 2002
Messages
46
Location
Hultsfred
Någon som har spelat äventyret Explosionen? Vad kan man hitta när man söker igenom våningarna? Går äventyret genomföra ordentligt? Det verkar lite mysko! Min spelgrupp kan va lite flummig ibland så det kan vara bra att veta inan man börjar äventyret.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag har spellett explosionen med gott resultat. Äventyret passar bra för att få ihop en grupp med karaktärer som inte känner varandra så bra. De kan bli upplockade som misstänkta på varsit håll. Jag utvidgade äventyret så att det fortsatte även efter att karaktärerna tagit sig ut ur byggnaden. Som svar på din fråga kan jag säga att äventyret går att genomföra ordentligt och att det dessutom var kul att spela.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Som delförfattare till Explosionen så får väl jag ta och svara. Det är i grund och botten ett enkelt och ganska platt äventyr, passande för, som du säger, en grupp med nya karaktärer.

Det finns ingen realistisk möjlighet heller att beskriva en hel skyskrapa. Ska man ut och röja på de olika våningsplanen får spelledaren tyvärr improvisera en del.

Jag är öppen för alla förslag på ändring till äventyret!

/RipperDoc
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Äventyret är tillräckligt bra som det är, men jag har ett tillägg någonstans som gör det lite längre. Ska leta upp det så ni kan kika på det.
 
Top