Nekromanti Expertkunskaper

ZerXes

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
96
Location
Strömstad
Jag satt och tittade på beskrivningen för expertkunskaper, är det liksom bara en kunskap? alltså vetande om något, eller gäller det också kunannde?
Exempel:

Ken Thomson är en riktig festprisse, han är en playboy och tilbbringar större tiden av veckan vid fester och tillställningar. Tack vare detta har han lärt sig lite party trix, t.ex. att kunna spruta coca cola genom näsan, detta har han som en expertkunskap och har 10 i.

Är detta möjligt eller får man slå mot något annat?
vad tycker ni?
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Nääh... Enligt mig är Expertkunskaper är mer teori, för att karakterisera (blev det rätt nu?) RP:n, tex festprissen skulle nog kunna imponera på folk genom att namnge franska viner bara genom att lukta på dem, eller nåt.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
enligt mig är Expertkunskaper är mer teori,

Det stämmer alldeles utmärkt, men det hindrar inte en finurlig SL/spelare att få hitta på nya, mer praktiska färdigheter.
Jag hade nyligen en SLP som hade färdigheten "Bartender" bland annat.
Det är onekligen en ganska praktisk färdighet, men med många teoretiska inslag. Så det kanske är en expertkunskap, det kanske inte är en expertkunskap.
Helt ärligt ?
Jag kunde inte bry mig mindre, Bartender är hon likförbannat /images/icons/wink.gif

/Grottrollet Naug
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Det är klart möjligt. Vill han träna upp sin förmåga att spruta Cola ur näsan så varför inte? Så länge det inte stör spelbalansen och ni trivs med det så... /images/icons/smile.gif
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jo, det skulle kunna vara en färdighet, eller iallafall en utbyggnad på fingerfärdighet, men expertkunskap skulle nog vara ngt i stil med "20-talets populäraste drinkar" eller dyl.
 
Top