Nekromanti Expertis efterfrågas

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Första utkastet på kapitlet Arketyper i Illusionens fångar är nu färdigt och jag behöver åsikter om allt från layout till upplägg från mer erfarna spelutvecklare.

Arketyper i Illusionens fångar är en uppsättning val som
tillsammans skapar en rollperson inom en viss typ av
koncept. I spelet finns det tio stycken arketyper som man skriver ut för att ge spelaren alla regler hon behöver när hon skapar en rollperson av just den arketypen.

För er som är obekanta med Illusionens fångar är det ett skräckspel i det svenska skräckrollspelet Kults universum med en regelmotor baserad på rollspelet Apocalypse World. Systemet är extremt snabbt och adrenalinpumpande utan att någonsin ta fokus från berättelsen. Illusionens fångar är anpassat för mörka skräckhistorier med rollpersoner som plågas av inre och yttre demoner. Genom att använda regelmekaniken skapar och spelar man hela kampanjer utan att lägga ner en tiondel så mycket arbete som ett normalt tradspel kräver.

Tryck på bilden för att ladda ner kapitlet (pdf-format).
 

joachim

Veteran
Joined
4 Jan 2013
Messages
25
Jag läste igenom pdf.filen och tycker att det var fantastiskt bra, genomarbetat och välskrivet. Jag ställer gärna upp som bollplank då det gäller äventyrsidéer och andra idéer. Jag har sedan tonåren läst H.P. Lovecraft och spelat Call of Cthulhu.
Det jag tror att du behöver (som varje framgångsrikt rollspel har) är en otroligt fast och stabil grund att stå på. C.O.C har det tack vare H.P. Lovecrafts Cthulhu mytologi, just därför som det är näst intill omöjligt för andra rollspel att ens komma i närheten av dess popularitet. Men jag tror helt klart att ditt spel har den möjligheten. Men då behövs en minst lika fast grund som Cthulhu mytologin. Därför så rekommenderar jag dig till att ha "Enoks bok" som grund för ditt rollspel. Den finns att beställa på nätet och att köpa i välsorterade bokhandlar. Läs den och kontakta mig på lazarus.barabaz@home.se om du vill diskutera boken närmare, eller bara ha hjälp med upplägget.
 
Top