Sjunde inseglet
Swordsman
Första utkastet på kapitlet Arketyper i Illusionens fångar är nu färdigt och jag behöver åsikter om allt från layout till upplägg från mer erfarna spelutvecklare.
Arketyper i Illusionens fångar är en uppsättning val som
tillsammans skapar en rollperson inom en viss typ av
koncept. I spelet finns det tio stycken arketyper som man skriver ut för att ge spelaren alla regler hon behöver när hon skapar en rollperson av just den arketypen.
För er som är obekanta med Illusionens fångar är det ett skräckspel i det svenska skräckrollspelet Kults universum med en regelmotor baserad på rollspelet Apocalypse World. Systemet är extremt snabbt och adrenalinpumpande utan att någonsin ta fokus från berättelsen. Illusionens fångar är anpassat för mörka skräckhistorier med rollpersoner som plågas av inre och yttre demoner. Genom att använda regelmekaniken skapar och spelar man hela kampanjer utan att lägga ner en tiondel så mycket arbete som ett normalt tradspel kräver.
Tryck på bilden för att ladda ner kapitlet (pdf-format).

Arketyper i Illusionens fångar är en uppsättning val som
tillsammans skapar en rollperson inom en viss typ av
koncept. I spelet finns det tio stycken arketyper som man skriver ut för att ge spelaren alla regler hon behöver när hon skapar en rollperson av just den arketypen.
För er som är obekanta med Illusionens fångar är det ett skräckspel i det svenska skräckrollspelet Kults universum med en regelmotor baserad på rollspelet Apocalypse World. Systemet är extremt snabbt och adrenalinpumpande utan att någonsin ta fokus från berättelsen. Illusionens fångar är anpassat för mörka skräckhistorier med rollpersoner som plågas av inre och yttre demoner. Genom att använda regelmekaniken skapar och spelar man hela kampanjer utan att lägga ner en tiondel så mycket arbete som ett normalt tradspel kräver.
Tryck på bilden för att ladda ner kapitlet (pdf-format).
