Expert Partisan är färdigskriven

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,887
Location
Port Kad, The Rim
Man önskar bara att världen inte hade passat på att aktualisera ämnet fullt så mycket under tiden...
Jomenvisst, mitt arbetsutkast från hösten 2021 åkte ner i papperskorgen under våren 2022. Min färdiga text är dessutom fundamentalt annorlunda än min halvklara version från 1987.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,883
Location
Marjura
Funderat på dual-stats eller konverteringsnoter till T2000? Skulle bredda den potentiella spelarbasen tror jag.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,887
Location
Port Kad, The Rim
Funderat på dual-stats eller konverteringsnoter till T2000? Skulle bredda den potentiella spelarbasen tror jag.
Nej, jag har inte funderat på detta. Jag äger inte ens Ligans T2000, utan har bara GDW-utgåvan i bokyllan. Använder Ligan-spelet Å0-motorn?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,883
Location
Marjura
Nej, jag har inte funderat på detta. Jag äger inte ens Ligans T2000, utan har bara GDW-utgåvan i bokyllan. Använder Ligan-spelet Å0-motorn?
Ja, en specialversion med egna tärningar, inte bara D6:or.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,883
Location
Marjura
Year Zero Engine har en SRD/OGL, så i princip är det kanske möjligt? Å andra sidan blir det väl närmast trivialt för en SL som har bägge spelen att göra det själv?

Exponeringen ökar nog om det ingår en kort regelkonvertering och någon notering om vad som skiljer spelmiljöerna åt. Mekanurg skrev väl dessutom en artikel (eller fler) om Sverige i T2000:s värld till Rubicon har jag för mig. Passande knyta-ihop-säcken-möjlighet.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Om någon frivillig hör av sig och vill skriva konverteringsnoter är jag öppen för en diskussion. Men varken jag eller mina medpartisaner har tid med för något sådant.
Sett till antalet backare från Sverige för T2K, så tror jag inte det finns en jättemarknad för den konverteringen,,,

1696874940533.png
 
Top