Nekromanti Expansioner

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag har inte spelat WoW sedan Burning Crusade, om jag skulle hoppa på cracktåget igen, skulle jag ha någon glädje av att först bara installera Wrath of the Lich King? Får jag tillgång till något spelinnehåll som sen försvinner med Cataclysm?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Inget försvinner iomd Cataclysm däremot kommer det till saker så som Raserna Goblin och Worgen.
Övrigt som händer är att du kommer få tillgång till zonerna som är 80 plus och du kan levla till 85 (istället för bara 80).

Mao om du inte är intresserad av Goblin (Hord) eller Worgen (Alliance) så kan du absolut börja med att bara köpa Wrath of the lich king.

Dock så finns det flertalet paket där du får både WOTLK och Cata for liten peng extra mot att bara köpa Cata. Så det är ändå min rekommendation att titta efter då har du allt klart på en gång och kan välja fritt bland raser och levla till 85 direkt.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Båda är inköpta, håller på att installera nu. Kändes inte meningsfullt att köpa dom en expansion i taget.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Tack. Det kan dröja ett tag innan jag är tillbaka i business dock - det verkar som att mitt konto har blivit hackat medan jag varit borta. Jag får ett meddelande att mitt gamla WoW-konto redan är bundet till ett battle.net-konto. Undrar vad Blizzards kundservice har för telefontider...
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Erik Ny said:
Tack. Det kan dröja ett tag innan jag är tillbaka i business dock - det verkar som att mitt konto har blivit hackat medan jag varit borta. Jag får ett meddelande att mitt gamla WoW-konto redan är bundet till ett battle.net-konto. Undrar vad Blizzards kundservice har för telefontider...
Nej va segt! Hoppas det löser sig smidigt!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
De klassiska wow-kontona finns inte längre, man måste logga in från ett blattle.net konto.

Så om du inte hqr testat det ännu, se om du inte helt enkelt kan starta ett battle.net konto och knyta ditt gammla wow konto till det.

Det tog typ tre dagar för blizzard att fixa biffen när jag blev hackad. Jag fick skicka in en bild på mitt pass, sen ordnade de allt.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Det var mycket riktigt hackat. Jag hade redan ett battle.net-konto som jag öppnade när Starcraft 2 kom ut, medan mitt WoW-konto var kopplat till ett annat battle.net-konto. Underligt nog verkade det ha inträffat den senaste veckan, för tjuven/tjuvarna hade aktiverat en tio-dagars trialperiod som fortfarande var aktiv. Vad är oddsen för det, tre-fyra år efter att jag senast spelat, och ett par dagar innan jag bestämmer mig för att åter aktivera kontot??

Hur som helst, det gick smidigt att få tillbaka kontot - ringde kundsupporten, gav dom lite personinfo, bevisade att jag faktiskt ägde spelet och så flyttade dom in WoW-kontot på battle.net åt mig. Sen har dom skickat en ticket till moderatorer för att jag ska få tillbaka prylar som snotts från mina karaktärer. Jag noterar bl a att min lvl 70 priest bara har en bag för närvarande. Däremot var banken orörd, så tjuvarna verkar inte ha spenderat särskilt mycket tid på karaktären. Dom hade inte ens brytt sig om att stjäla något som var equipped.
 
Top