Nekromanti Expansionen till Warcraft III

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Nu har jag kommit på ett!

öhm är inte lemmings bara ett vanligt puzzel spel?
det har väl funnits pusselspel innan det, tetris någon?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Nu har jag kommit på ett!

öhm är inte lemmings bara ett vanligt puzzel spel?
Definitivt inte ett vanligt pusselspel. Kan du nämna något annat (tidigare) pusselspel som ens påminner om Lemmings?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: smyga...

MGS2 är skoj, mycket smygande och sånt. Splinter Cell är också mycket skoj, även det är ett Cloak and Dagger- spel.
Kanske skoj, men är det en ny ide?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Nu har jag kommit på ett!

nej, men kan du nämna något annat spel som innan wolfenstein3d påminer om wolfenstein3d???
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: smyga...

om man ser det så så kan man ju lika gärna dissa allt som finns eftersom allting är upprepningar utav vad som redan är gjort

man kan inte måla nya tavlor - allt är gjort
ingen ny musik

osv osv

//Netfeed, som gillar ingen ny musik, då slipper vi all mainstream
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Nu har jag kommit på ett!

nej, men kan du nämna något annat spel som innan wolfenstein3d påminer om wolfenstein3d???
Mercenary exempelvis. Finns en packe till Amigan också, men jag kommer inte på namnen just nu. Det enda som Wolfenstein tillförde var texturer och dynamiskt ljus. Inte större skillnad än när Doom började med ickerektangulära rum. Inte större skillnad än när Duke gjorde det möjligt att ha flera våningar och att flyga och simma och bröt den kristna trenden i kartmakandet. Inte större än när Quake gjorde polygonbaserade personer i stället för spritebaserade. Shooters i 3D-miljöer är gammalt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: smyga...

om man ser det så så kan man ju lika gärna dissa allt som finns eftersom allting är upprepningar utav vad som redan är gjort
Jag sågade inte spelet, jag konstaterade att det inte var en ny ide, vilket var vad den här subtråden handlade om.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: smyga...

jo men inget är ju nya idéer nu mera
allting är ju bara upprepningar eller förstoringar eller bara rena plankningar
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Exakt vad jag försökt säga! [NT]

NT=NymodighetsTvång
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
va bra

då snackar vi om samma sak

men jag anser fortfarande att lemmings inte vra så banbrytande
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Öh, jahaaa..

För att kunna bygga ett spjutkastartroll i Warcraft III så bygger du en barack och ett sågverk. Klick, klick, klick.
För att bygga ett spjutkastartroll i Age of Mythology så måste man hacka Warcraft, exportera modellen, byta skala på den, hacka Age of Mythology, hacka en existerande enhets beteende och modell till spjukastartrollet..

Med andra ord: Warcraft III är bättre.
Ifall man gillar troll. Gillar man inte troll så spelar man Age of Mythology istället.
Tycker du seriöst att Age of Mythology är ett objektivt bättre spel? Eller har du bara inte funderat över att olika personer gillar olika spel? Svårt att avgöra, du motiverar ju inte ens.

Eller så kan man vara snäll, och se ditt inlägg som ett vänligt tips som gör att andra människor faktiskt testar ett nytt spel som dom faktiskt gillar..*


*En anledning till att jag har lust att gnälla lite kan vara att jag var på spånhumör på vägen hem idag, triggat av hur jag föreställde mig hur jag såg ut när jag cyklade hem, och spånade fram en clockpunk/modern/fornegyptisk spelvärld där konflikten grundar sig på Överklassen, Intellektuella, Arbetare och de Utanför samhället, bara för att få göra en snygg bild på coola intellektuella. Och intellektuellas "svaghet" var ju då Elitism.. :gremwink:
 
Top