Nekromanti Expansionen till Warcraft III

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jupp, så är det. En expansion till höjdarspelet Warcraft III är i antågande. Det beräknas släppas i sommar men det kan ju blir hur som helst med det. :gremsmile:

Expansionen kommer att bjuda på nya enheter, ny tilesets (en bra svensk översättning, tack! :gremsmile: ) och nya spelelement.

Läs mer här.

Vad tror ni? Kommer expansionen gör Warcraft till ett ännu bättre spel eller ska man hålla sig till vanliga (som jag är förälskad i)? :gremlaugh:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Det kommer säkert att bli bra, men jag bara väntar på WoW(World of Warcraft).
Diggar de nya karaktärerna och jag hoppas handlingen blir bra, den handligen som var till Warcraft III Reign of Chaos var mycket bra enligt mig.
Och om man tröttnar på Reign of Chaos så måste ju expansionpaketet vara bättre.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag vill ha en bättre karteditor.
Det är det jag verkligen vill ha. Jag har två koncept för kartor, ett där du utvecklar fram ditt eget djur, och ett Warcraft-RPG med territorium och två lag. (Som Aeon of Strife, fast äventyr och ett grötig massaker)

Det hade varit kul att kunna ändra på uppgraderingar och "skills" utan att hacka programmet, och ifall jag kunde det så skulle jag nog försöka mig på de här två kartorna..
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
det hela handlar om känsla

japp... så sant som jag sa det :gremwink: , man riktar sig nu för tiden, när det gäller film och dataspel mera åt de fina effekterna hellre än att göra bra story, hoppas verkligen folk som gör dataspel och filmer kommer över det och börjar göra saker med känsla i igen.
men warcraft 3 e bra, men mitt nostalgiska sinne säger mig att jag måste påstå 2:an är bättre... e väldigt tvetydig i min åsikt ifall trean eller tvåan var bäst, som ni kanske ser.


Men vad säger ni, ifall det e både bra känsla och bra handling som griper tag i en i ett nytilverkat spel tycker ni fortfarande att de äldre spelen är bättre, ävenom de är grafiskt underlägsna. men antaglien ligger det bara i känslan och kanske nostalgin :gremwink:

Johan - som ska försöka ändra på spelindustrin när han blir en av dem...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: det hela handlar om känsla

Men vad säger ni, ifall det e både bra känsla och bra handling som griper tag i en i ett nytilverkat spel tycker ni fortfarande att de äldre spelen är bättre, ävenom de är grafiskt underlägsna. men antaglien ligger det bara i känslan och kanske nostalgin
Det finns moderna spel som griper en och är roliga, men de är få. Tyvärr så kör spelmakarna på i invanda spår och frågorna kretsar mer kring vilken 3D-motor man ska ha än hur man gör spelet roligt och nyskapande.

När kom det senast ett riktigt nyskapande spel som inte bara var en förbättring av något man tidigare sett? Det senaste jag kan komma på är Tetris!

Nej, när det gäller ROLIGA spel så har jag bara en sak att säga: http://www.mame.net!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: det hela handlar om känsla

jo så är det ju
även om man kan ha det väldigt roligt med nya spel med
tex Instant Gib i UT2k3 i minst 140% hastighet
det är kul, man har inte en lugn stund särskilt om man kör på små kartor

//Netfeed, som undrar vilken mameversion man skall ladda ner
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: det hela handlar om känsla

Nej, för hysteriskt. Jag föredrar lömska spel som Operation Flashpoint.

ush, det skall vara lite snabbare spel, hatar verkligen OF, det är så tråkigt, långsamt
soldatsim är det värsta som finns :gremwink:

Jag kör MAME32, den är enkel och smidig. Finns på http://www.classicgaming.com/mame32qa.

dår titta på det
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: det hela handlar om känsla

ush, det skall vara lite snabbare spel, hatar verkligen OF, det är så tråkigt, långsamt
soldatsim är det värsta som finns
Du har helt uppenbart inte lärt dig uppskatta charmen i ett elegant bakhåll, känslan i ett headshot med kikarsikte på en helt oförberedd motståndare på 300m håll, dramatiken i att smattra in med helikoptrar och fallskärmstrupper över fiendens bas i gryningen och jämna den med marken!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: det hela handlar om känsla

jag kan medela dig då att jag spelar sniper i alla spel som det går...
och i alla spel som det går försöker man ju givetvis få ett headshot...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: det hela handlar om känsla

och i alla spel som det går försöker man ju givetvis få ett headshot...
Inte nödvändigtvis...

Jag spelade ett stort scenario (över 100 man per sida, dock bara jag och en mänsklig spelare till) i OFP när jag ser min motspelare gå fram till en fast kulspruta (datorspelarna gör inte det på egen hand i det uppdraget).

Jag vet att om jag dödar honom så kommer han bara att ta över och styra någon av de som nu är datorspelare. En mänsklig spelare är i klass med 5-10 datorspelare, så det är en marginell vinst.

Alltså skjuter jag honom i benet så att han trillar omkull, därefter i armen så att han får svårt att sikta. Sedan fortsätter jag lugnt panga datorspelare medan han krälar omkring utan att träffa något.

Inte bara taktiskt bra, det är alltid kul att förödmjuka motståndaren!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: det hela handlar om känsla

När kom det senast ett riktigt nyskapande spel som inte bara var en förbättring av något man tidigare sett? Det senaste jag kan komma på är Tetris!
Rätta mig om jag har fel;

Wolfenstein 3D
Dune (som väl var början på RTS-svängen?)
Civilisation
Sim City
Donkey Kong
Super Mario Bros (vet inte om detta var det första plattformsspelet, men ett av dem i varje fall)

/Niklas
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: det hela handlar om känsla

Wolfenstein 3D
Först med texturer på 3D-miljön men 3D-shooters hade funnits länge (tex Mercenary (84? 85?)).

Dune (som väl var början på RTS-svängen?)
Stonkers (82? 83?) till Spectrumen.

Civilisation
Strategi fanns tidigare, forskning fanns tidigare, bara en kobination av befintliga koncept.

Kombination av karta och managmentspel.

Donkey Kong
Mycket äldre än Tetris (skulle gissa 80).

Super Mario Bros (vet inte om detta var det första plattformsspelet, men ett av dem i varje fall)
Finns plattformsspel som är minst fem år äldre. Mario Bros definitivt äldre (borde du kunnat gissa...), Manic Miner (82? 83?) är ett av de första jag kommer på, men det finns äldre. I vilket fall äldre än Tetris.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Nu har jag kommit på ett!

Jag har kommmit på ett nyskapande spel nyare än Tetris!

Lemmings!
 
Top