Nekromanti existerar ngt svenskt sw-fansin?

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Frågan har plågat min stjäl ganska länge nu... Finns det eller har det funnits något svenskt fansin om Star Wars? Någon som vet...? Det närmsta jag har stött på är NisseNytt respektive Runans temanummer i ämnet. Har Xena ett eget fansin borde SW ha minst sju, tycker jag...; )

Jag tänkte faktiskt dra mig åt Köpenhamn i helgen på Star Wars Convention 2001... Där kanske man skulle höra sig lite för i frågan. Fast alla lär ju prata danska så man lär ju inte förstå ett skvatt...; )

Hade jag bara mer tid och ork skulle jag inte tveka att skapa ett SW-fansin... Det kanske kommer...; )

mvh
/Daniel
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Hm. Då har du glömt Weird Quest, en eminent tidning där undertecknad var en av de fyra drivande viljorna. 96 kom vi med ett temanummer om enbart Star Wars - äventyr, artiklar om böcker och serier, rykten, m.m. Tyvärr är den slut hos oss, men det kanske går att lösa. Dock känns den lite väl gammal nu...
På åttiotalet tror jag det fanns ett fanzine som hette jediriddaren. Fick dock aldrig tag på något nummer.
Vi får väl se till att det blir Star Wars artiklar i Codex istället.
Annars kan du nog fråga dem på starwars.nu. De borde ha koll på om det rör sig på den biten.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Nästa nummer av ALPHA ET OMEGA kommer också att innehålla en del material till Star Wars, visserligen har dessa en gång i tiden redan publicerats i Runan, men jag antar att alla inte har läst dom. Bör dyka upp lite senare i veckan, om inget går fel.




Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> - ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Björn Wahlberg (sedermera officiell SW-översättare) hade funderingar på både fanklubb och fanzine i början av 90-talet, men jag tror aldrig att det kom längre än till planeringsstadiet. Klubben skulle heta The Academy, och jag försöker frenetiskt komma ihåg vad han tänkte kalla fanzinet men just nu är det helt borta...
Minns det mest för att han ville ha mig att rita en omslagsbild (av Boba Fett) till #1, vilket aldrig blev av.

--
Åke
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Jag skulle gärna vara med på ett sw-fanzine. Jag skulle villja få utlopp för mitt hat mot alla konstiga logiska luckor i episode 1.
Jag kan rita också.
Och skriva om min sw-lego-samling, som nästan är komplett (förutom pod-racers, jag hatar pod-racers...).
Sen har jag en viss koll på serierna.
Förresten finns det ju en sw-manga. den nämdes inte i artikeln i codex 007. det var trist.

kolla min hemsida för lite arbetsprover:
www.angelfire.com/art/heartcomics MVH/Mikael Sol

Gör det inte om du inte vill.
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
aaaaaaah! en broder...
det var inte bara logiska luckor i den filmen, det var ett nät... är nog imot hela filmen... jobbigt, man måste ju börja säga vilka som är bra och vilka som är usla, innan kunda man ju säga att allt va bäst

lego är fan bäst, byggde en gång en 1m xwing i teknik, med pneimatiska vingar och luckor.... den var fräck (och tung), skrev dock inte ner ritningen :)


placebo junkie
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
jag försökte bygga en stardestroyer förra veckan, fraktade hem allt lego från vinden på landet.
den blev ful och fel. för lite vitt-lego. en stardestroyer ska inte vara röd-gul...

/Mikael Sol

Gör det inte om du inte vill.
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
öh, min xwing var röd mest, men poängen var att man kunde fälla ut vingarna med ett enkelt trycka-tusen-gånger-på-en-pump grepp... synd att den krashade...
om du bygger en stardestroyer i samma skala somk min xwing ska du få en 100ing

placebo junkie
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Cantina

Okej... Sedan jag skrev mitt förra inlägg har jag tänkt över saken och kommit fram till att något måste göras.
Vad? Ett SW-fansin såklart! Och Cantina ska det heta! I varje fall som arbetsnamn tills vidare.

Jag har ganska otroligt mycket att göra just nu, men med sikte på hösten borde det gå att släppa ifrån sig något. Skicka ett mejl eller privat meddelande om ni är intresserade av att bidra med någonting...

Och Åke... Du känner inte för att teckna Boba Fett om du får en ny chans? ;)

mvh
/Daniel
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Re: Cantina

det finns redan et ezine som heter så tror jag (engelskt)... men skit i de

placebo junkie
 
Top