Nekromanti Exalted för er som äger det....

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
...själv gör jag det inte, men snart ska det vara åtgärdat, nu undrar jag bara ifall folket som äger det gillar det och allmänt är på att berätta om sina escapder (lite mer 1700 - tals svenska i språket tack /images/icons/wink.gif) får gärna göra det. jag vill veta mer om det och gärna lite om problemen med det och fördelarna givetvis...

tack för ordet och kom ihåg en sak, det här stället börjar fan se ut som ifall lunarstorm och lynarstorm parat sig med varandra och blivit bastarder. men mer exalted till folket.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag har Exalted. Det är rätt stabilt, men det finns egentligen ingen riktig konflikt. Man kan jaga efter alla de andra typerna av Exalted (Sidereal, Abyssal, Lunar), men varför? Man kan lika gärna sitta stilla och leka med sina Charms. Har iofs fått ett ganska bra uppslag till iaf ett äventyr nu. Skicka privat om du är intresserad, mina spelare ser allt som sker här, de grisarna.
 

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Nej, det stämmer. Jag menar, det är ju inte så att det kryllar av monster och onda andar att bekämpa, och Drakblodade som jagar en hela tiden, eller ett tyranniskt imperium som man kan hjälpa eller stjälpa eller invaderande Faerie som plågar oskyldiga människor eller...

Nämen! Finns det? Jamen då är ju problemet löst! /images/icons/wink.gif

;-)
 

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Jag äger det, och tycker att det rockar fett. /images/icons/laugh.gif

Min första spelsession med mina vanliga spelare orsakade totalt glädjerus då de insåg att de nu spelade ett spel som belönade vilt beteende i strid istället för att bestraffa det.

Den förrymda slaven slog ut en stadsvakt genom att studsa en kastkniv mot en vägg och träffa honom i halsen (spelarens min när jag sa "Du får två tärningar till, för det är en cool grej." var obetalbar...).

Den avhoppade före detta lönnmördaren sprang upför väggar som en annan seriefigur och hoppade över tiotals meter breda stadsgator, och i striden i slutet av sessionen hoppade han upp mellan två ryttare, studsade på deras huvuden och landade på deras hästars bakdel (en fot på varje) där han prompt kapade av huvudet på båda två med ett hugg. Till spelgruppens förtjusning. Den bästa kommentaren var: <sarkasm>"Tror ni de lever?" </sarkasm> /images/icons/tonguea.gif

Exalted är ett actionfyllt rollspel.

Det är också askul att intrigera mot de Drakblodade, eller som Eclipse-caste diplomaten gjorde, han insinuerade sig på ett lokalt skattekontor och använde sina Charms på ett litet subtilt vis för att orsaka totalt kaos i bokföringen och slutgiltig kollaps av Imperiets skatteinsamling i provinsen. Samtidigt som han stod och gapade och skrek om en påstådd gris han skulle ha blivit orättvist avtvingad av en elak skatteindrivare (han var förklädd till en bondlurk vid tillfället). Vi låg och vred oss av skratt efter ett tag. Det hela gav också ursprung till ett återkommande skämt: "Var är grisen?" /images/icons/smile.gif
 
Top