Nekromanti [Evenemang] DanCon XIV

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nu är det snart DanCon igen! Det fjortonde i ordningen.

När? Lördag 3 mars 2018 från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäster:
  • Årets hedersgäster blir inga mindre än Nils Hinze (allas vår egen Nässe) och Simon Stålenhag. Nils är huvudförfattaren bakom Fria Ligans femfaldigt ENnie-belönade rollspel Ur varselklotet/Tales from the Loop, och Simon är konstnären bakom det fiktiva 80-tals-Sverige som spelet utspelar sig i. Diskussion, frågestund, och kanske t.o.m. lite demospelande. Närmare tider och programpunkter anslås senare.
  • Dessutom kommer Gabrielle de Bourg från QueerNördarna att under kvällen spelleda sitt egna Ur varselklotet-mysterium Spökhuset i Färentuna för hugade spelare. Läs mer här.
Arrangemang: En massa spontanspelande. Deltagarna ansvarar själva för att det spelas saker. Vill du arra något? Skriv det då här i tråden.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Prioriteringssystemet innebär att det går utmärkt att anmäla sig även om 30 personer redan står på listan. Har du högre prioritet så petar du ut de med lägre prioritet. I allmänhet de med prio 4 – och de har ju redan varit på DanCon tidigare.

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda: (grå text = reservplats)

1. 2097
1. Xhakhal
1. Gizmo
1. Vildkatt
1. Liten

2. Vitulv
2. Organ
2. Gurgeh
2. Chrull
2. Basenanji
2. Magnus Seter
2. Pippelpoppel

3. Bifur
3. Illnon
3. Entomophobiac
3. Halo77
3. Quasimodo

4. Dimfrost
4. Krank
4. Lukas
4. Kloptok
4. Anth
4. Vicotnik
4. Anarchclown
4. Ithaqua
4. Stövelkatten
4. Erikt
4. Olle Linge
4. MattiasLejbrink
4. Jocke
4. Hakanlo
4. Korpen

4. Big Marco
4. Ackerfors
4. RasmusL
4. Arfert
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Jag vill gärna komma! Årets höjdpunkt!

Jag är prio 2.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag vill jättegärna komma i år också! Det finns dock en miniliten risk att jag inte kan, men i så fall lovar jag att avanmäla mig i god tid innan.

Edit: Prio 4 förstås. Men snabb för en gångs skull!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nässe;n273068 said:
Jättekul! Antar att jag är grupp 2.
Hedersisarna står utanför hela systemet, så du är ingen grupp alls.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag vill komma om Dimfrost kan (annars blir logistiken ologisk). Jag är tyvärr inte viktigare än prioritet 4.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Gurgeh;n273074 said:
Jag vill komma om Dimfrost kan (annars blir logistiken ologisk). Jag är tyvärr inte viktigare än prioritet 4.
Johodå.

Jag bestämmer helt egenmäktigt att ditt långa och utmärkta arbete som moderator befordrar dig till prio 2.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Jag kommer gärna nu när det för en gång skull inte krockar med ordinarie spel.
Prio 3
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jaa! Jag kommer gärna!

Och arrar gärna ett kortare modern d20-scenario om någon skulle vilja testa!

:D
 
Top