PROMOTION ETTBLADSSCENARION 2022 - OMRÖSTNING!

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
I den här tråden begick sällskapet PBS en skrivarutmaning i ettbladsscenarion. Stort tack till alla som skickat in bidrag!

I år testade vi att ha kortare tävlingsperiod, två veckor istället för en månad. Trots det fick vi in inte mindre än 22 bidrag från 17 olika skribenter! Fantastiskt gensvar och vi i PBS kunde kunde inte vara gladare!

Nu är det dags att kora utmaningens vinnare! En guldmedalj och en silvermedalj ska utdelas via en offentlig omröstning. Dessutom delar sällskapet PBS ut ett juryns pris!

Här är en länk till omröstningen!

Röstandet pågår fram till klockan 12:00 måndag 31/10. Så fort klockan slår lunch stänger vi, och därefter tar vi någon dag eller två för att räkna röster och statistik. Sedan hyllar vi förstås de fantastiska vinnarna i en ny tråd här på WRNU och sprider deras strålglans över resten av internet. .
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Läste dem när de postade så röstade direkt! Så många bra att välja mellan! :D
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Många coola grejer ju!

En (akademisk) fråga: vad avgör om något klassas som "eget system", "systemfritt", "systemlöst" eller "komplett spel" i Gdocs-omröstningen?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
Många coola grejer ju!

En (akademisk) fråga: vad avgör om något klassas som "eget system", "systemfritt", "systemlöst" eller "komplett spel" i Gdocs-omröstningen?
Hm. Kanske borde sett över det där ett varv till. Grunden är i vart fall att märka upp vilka spel alla scenarion är till, och för formens skull bör något skrivas även på de som inte har ett "officiellt" system att arbeta med.

Systemfritt / systemlöst är samma sak. Komplett spel är vad det låter som. Men vad skillnaden mellan det och eget system är vete fåglarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Systemfritt / systemlöst är samma sak. Komplett spel är vad det låter som. Men vad skillnaden mellan det och eget system är vete fåglarna.
Ok! Jag tänker att t.ex. "Tidsmagikerns misstag" eller mitt eget (eminenta (RÖSTA PÅ DET!)) "Uppföljarna" inte riktigt är systemlösa på samma sätt som Genesis "Uppföljaren". Eller är det någon nyans av skillnad mellan "systemlöst" och "eget system" som jag missar?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
Jag tror att tanken var att ett systemlöst scenario fortfarande behöver pluggas in i ett befintligt spel. Du kan tex spela Tidsmagikerns misstag i både DoD-91 och DnD, men om scenariot är märkt eget system är det färdigt att spela direkt ur lådan, så att säga.

Men det här är definitivt något som vi får titta på ett varv till och standardisera ordentligt framöver. All förvirring som går att undvika bör undvikas, och så vidare.
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag tror att tanken var att ett systemlöst scenario fortfarande behöver pluggas in i ett befintligt spel. Du kan tex spela Tidsmagikerns misstag i både DoD-91 och DnD, men om du har ett eget system är det färdigt att spela direkt ur lådan, så att säga.
Då fattar jag hur ni har tänkt!

(och vill för protokollet notera att jag inte avsett att Uppföljarna ska spelas tillsammans med något annat system än det som är med i scenariot - i likhet med t.ex. Tillbaka till Urtidsparken - men jag gissar att det går bra också :) )
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
IDAG STÄNGER OMRÖSTNINGEN! RÖSTA INNAN 12:00 OM DU VILL HA ÅSIKTER!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
NU ÄR VINNARNA KORADE!

 
Top