Nekromanti Ett tips från MetalThrone.

MetalThrone

Veteran
Joined
16 Oct 2000
Messages
24
Location
Lkpg, Sweden
Rollformuläret till Gemini har onödig layout som gör den ganska rörig. Själv föredrar jag vitt papper med svart text. Jag och en kompis gjorde om formulären i Excel det blev mycket snyggare och renare. Lycka Till /images/icons/laugh.gif
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Menar du det köpta Rollformuläret eller det som följer med i Boken.. De köpta är plottriga och så.. men djuriskt snygga.
Det som följer med i boken suger dock bologny..

Profeten från Norr
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Rollformulär

Det verkar vara svårt att få rollformulär både snygga och praktiska. Det som borde förbättras få de köpta geminiformulären är färgen på rutorna (de man ska skriva i alltså), de borde vara vita istället (grått+blyerts=inte bra).
Sen så tycker jag att utrustningsrutan är patetiskt liten. Egentligen så tycker jag inte att man ska ha utrustningslista alls på formuläret, den kan man ha på ett separat papper. Likaså bakgrundsrutan.

Det är min åsikt.
Respekter den och tyck om den!

- Weatherman
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Rollformulär

Dessutom är de köpta formulären så glatta att det är svårt att skriva på dem med en halvslö blyertspenna, eller att skriva löst på dem.

Fö saknar jag en ruta där man kan skriva upp hur mycker pengar man bär på sig.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Re: Rollformulär

Det jävligaste med de köpta formulären är att de är så förbannat tunna att man har att välja mellan att rista sönder formuläret eller att inte kunna tyda vad de står i de av någon anledning gråspräckliga rutorna. Kör man den kampanj där rollpersonerna aldrig blir av med utrustning, gör av med pengar eller lär sig något nytt så kan man ju i och för sig använda bläck...

/Odd
 
Top