Ett till halvt rollspel: Familjen Flip

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Inspirerad av 20-ordsrollspelstråden och detta enbladsscenario, och stärkt av framgången med mitt förra halva rollspel, fick jag för mig att försöka realisera en av mina gamla idéer-som-aldrig-blir färdiga i formatet "halvt rollspel".

Denna gång handlar det om en oförskämt rik amerikansk familj och dess odrägliga avkomma, lite "Arrested Development - the RPG".

Familjen Flip
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Inspirerad av 20-ordsrollspelstråden och detta enbladsscenario, och stärkt av framgången med mitt förra halva rollspel, fick jag för mig att försöka realisera en av mina gamla idéer-som-aldrig-blir färdiga i formatet "halvt rollspel".

Denna gång handlar det om en oförskämt rik amerikansk familj och dess odrägliga avkomma, lite "Arrested Development - the RPG".

Familjen Flip
Jag gillar det här! När folk skriver spel som inte handlar om att slå ihjäl monster upplever jag att de ofta inte riktigt tänkt på vad som är roligt att spela, men det här känns helt klart kul, och om man tar det på lite allvar kan det nog ge en schysst dramakomedi och inte bara ”låt oss göra narr av rikingarna”. Jag skulle lätt kunna tänka mig att spela detta.
 
Top