Nekromanti Ett stridssystem

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
8,200
Location
Barcelona
  • Regler för vapen
  • Specialregler, t.ex. för eldstrid
  • Lite mer utförliga rollpersonsregler, med möjlighet att skaffa stridstekniker och typ "feats".
  • Fler effekter?
 
Har du gjort det grundläggande testet? Att kolla så att det inte alltid är bäst att anfalla hårdast och snabbast?
 
Nej. Som jag sa har jag inte speltestat någonting alls.

Har du någon feedback som är specifik för det här systemet?

/Kalle
 
Det är för många variabler för att på ett rättvist sätt "läsa sig till" om det är vettigt eller inte, det är såpass avancerat så det kräver test. Och delar finns inte ens med (som korten) vilket gör externtest rätt meningslösa i det här skedet. Så även för mig som är rätt van vid att analysera system så är detta för stort. Speciellt då det finns stora tomma ytor i systemet. Tyvärr.

Men jag gillar Twilight Imperium. =)
 
Det är för många variabler för att på ett rättvist sätt "läsa sig till" om det är vettigt eller inte

Ah, fast det torde ju finnas fler saker man kan anmärka på än bara huruvida det är balanserat eller inte. Gillar du designfilosofin? Är det någon regel som verkar pundad? Är det för komplext? Saknar du nånting?

Och delar finns inte ens med (som korten)

Det är vanliga spelkort som avses, alltså. Vilka fler delar tänker du på?

/Kalle
 
Back
Top