Nekromanti Ett stort plus till Riotminds++

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Har köpt drakar och demoner nu och det var en himla fin bok som dom har gjort. Det känns så gammalt allt som t ex det där runt alla sidor i boken och det gillar jag.
Jag gillar världen mycket eftersom den har mycket nordisk mytologi. :gremgrin:
Reglerna var väll inte så pjåkiga som massvis tycker men det är ju dom det....Så det blir ett stort + till Riotminds.
Jag tycker att dom har lyckat med drakar och demoner6 väldigt bra.

Så vilka böcker kan vara bra att köpa härnäst???

MVH Jonas
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Jag håller med dig, det är ett fint rollspel som fått oförtjänt mycket kritik. Det är för att alla gamla rollspelare är värsta prettomiffon.

Jag tycker att du ska köpa Vildhjärta, för det är världens bästa äventyr. Sedan kan du köpa Jorges Bestiarium, för det är världens bästa monsterbok (trots att det inte finns några beholders).

- Vulf
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Så vilka böcker kan vara bra att köpa härnäst???"

Osthem eller Vildhjarta. Osthem är svincoolt och en tuff världsbeskrivning och Vildhjarta är ett stentufft sagoäventyr. :gremsmile:
Läs recensionerna!


Storuggla, diggar tallbarrsfantasy
 

Magnus Malmberg

Veteran
Joined
10 Aug 2000
Messages
49
Jag skulle nog rekommendera Jorges Bestiarium..
En bok full av både moster och inspiration!

Och tack för det stora + :gremgrin:

/magnus
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag kan ju intea nnat än att hålla med dig om att RM lyckats få till en värld som jag dregglar över, minst sagt.. Så de är värda alla + de kan få ja !

Vilka böcker du skall köpa härnäst..
Då skulle jag rekomender att du köper Jorges Bestarium eller om du vill ha en ruggit skönt äventyr så köp Vildhjarta.. Eller varför inte köpa bägge, så får du 2 kvallitativa böcker... :gremgrin:

/ Johan K, som skall köra lite DoD6 för ungarna här i Lund om en snar framtid..
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du skall absolut ha Jorges Bestiarium härnäst. Innan jag hade Jorges var jag så här: "Mmm mmm mmm, här sitter jag i min rollspelsmobil.... Bra dag för en åktur... DoD är ett helt okej rollspel, ett pålitligt bränsle... la la la, inte dumt alls... puttra puttra puttra... vad gör den här knappen, egentligen?"

...och sen efter Jorges:

"owwwiiiiiaaaaaaaaäääääjäääääääähvlaaaaaaskiiiiiiiiitaaaasså *brrrum brrrrum brrrrrummmm!!!*

Bra förklaring, va? :^)

/Rising
som gör ett nytt försök: Jorges öppnar en hel värld med inspiration för den driftige spelledaren, och man blir typ nio år så fort man slår upp boken. Fast med en vuxens förmåga att göra något <u>bra</u> av all den ungdomliga entusiasmen. (face it; när man faktiskt var nio år så gjorde man ju mest skit)
 

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
joa jag ska nog köpa jorges Bestiarium för det finns inte många monster med i regelboken.Och för att ni tipsar om den SÅ mycket. :gremwink:

Tackar för alla tips man har fått....När jag ändå håller på så jag har förståt att det största språket är nordvolk som pratas mest i mittland om ja inte har fel. Men dom andra två språken vart pratas dom mest??

MVH Jonas
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Språk

[ QUOTE ]
När jag ändå håller på så jag har förståt att det största språket är nordvolk som pratas mest i mittland om ja inte har fel. Men dom andra två språken vart pratas dom mest??

[/ QUOTE ]
Du har fått det delvis om bakfoten. Det mest talade språket i Mittland är Väströna. Nordvrok (observera stavningen) talas mest i Osthem.

/Anders
 
Top