Efter ett tags uppehåll från rollspelandet har jag och en annan SL bestämt oss för att återuppliva en idé som vi tänkt på ett tag. Äventyret går i korthet ut på att två spelgrupper spelar mot varandra. Den "onda" gruppen består av ett litet gäng nekrokultister som har fått i uppdrag att likt i äventyrsuppslaget "I Dibuks namn" i V & N infiltrera och ta över ett mindre baroni i Soldarn för sin guds räkning. Den "goda" gruppen utgörs av baronen och hans närmaste män, och blir de som ska försöka stoppa ondskans hantlangare.
Grundtanken i det hela är att de goda inte ska få reda på att det är en annan spelgrupp de spelar mot, utan i stället ska börja lira som i vilket annat äventyr som helst. Vi tänkte göra så att man först kör ett spelmöte i taget med de onda (som varar i kanske ett par dagar i speltid), och sedan spelar samma tidsperiod (fast helst inte riktigt lika långt) med den goda gruppen.
Dessa kommer att få en lugn början på äventyret, men snart kommer sannolikt mystiska saker att börja hända på diverse ställen i förläningen. Vi bägge SL:s kommer att ha skapat en mängd SLP:s med olika egna agendor i äkta "fisktanksstil", och det ska i princip vara möjligt att köra äventyret utan den onda gruppens inblandning.
Så småningom kommer de goda antagligen att börja ana att något mer än två SL:s ligger bakom oroligheterna, och vi siktar på att till slut kunna köra en riktig "grande finale" där den onda gruppen avslöjas och en rafflande slutstrid om baronens borg avgör äventyrets utgång.
Någon som kört något liknande tidigare och kan ge tips på hur man får det hela att gå som smort? Allmänna kommentarer till det hela mottages också gärna.
Grundtanken i det hela är att de goda inte ska få reda på att det är en annan spelgrupp de spelar mot, utan i stället ska börja lira som i vilket annat äventyr som helst. Vi tänkte göra så att man först kör ett spelmöte i taget med de onda (som varar i kanske ett par dagar i speltid), och sedan spelar samma tidsperiod (fast helst inte riktigt lika långt) med den goda gruppen.
Dessa kommer att få en lugn början på äventyret, men snart kommer sannolikt mystiska saker att börja hända på diverse ställen i förläningen. Vi bägge SL:s kommer att ha skapat en mängd SLP:s med olika egna agendor i äkta "fisktanksstil", och det ska i princip vara möjligt att köra äventyret utan den onda gruppens inblandning.
Så småningom kommer de goda antagligen att börja ana att något mer än två SL:s ligger bakom oroligheterna, och vi siktar på att till slut kunna köra en riktig "grande finale" där den onda gruppen avslöjas och en rafflande slutstrid om baronens borg avgör äventyrets utgång.
Någon som kört något liknande tidigare och kan ge tips på hur man får det hela att gå som smort? Allmänna kommentarer till det hela mottages också gärna.