Nekromanti Ett sent häj!

Rollspelsräven

Veteran
Joined
7 Apr 2014
Messages
14
Tjenna allesammans, jag blev medlem här på forumet redan 2014, men har inte vart aktiv sedan dess på grund av livets överraskningar.
Så jag tänkte att jag bränner av min första post om än lite sent. :)

Har spelat rollspel sedan 1984 och har hunnit med det mesta inom genren, nu tänkte jag förgifta mina barns sinnen med Svärd & Svartkonst lite OSR på svenska.
Om ni har bra tips på äventyr tveka inte att ge mig en spark i rätt riktning.

Ha det!
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria

Rollspelsräven

Veteran
Joined
7 Apr 2014
Messages
14
tackar Terje, hittade till s&s sidan och finixarna är beställda, nu skall det spelas. Jag har dessutom börjat så smått att skapa lite eget material min vana trogen. Vi har valt att spela i en Fantacy värld och En så länge har Sot Gnomen fått se dagens ljus samt spelarnas hemstad Sarum. Gillar det öppna upplägget på spelet och har börjat beskriva mina spelar raser.

De Underjordiska är människor som under den stors smittan flyttat ned under jord och anpassat sig till de sparsamma förhållanden under jord. Dom är som grottfiskar pigmentlösa och har fått stora nattdjursögon för att lättare se i mörkret. deras hud är skrovlig och fuktavstötande och dom är kortväxta men ganska starka av sig. När dom vandrar på ytan för att handla med människor har det skyddande dräkter mot solen och skyddsglasögon mot det bländande ljuset.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Rollspelsräven, vart bor du, är det i närheten av Umeå så är det OSR konventet Grottröj snart. Klart värt ett besök.
 

Rollspelsräven

Veteran
Joined
7 Apr 2014
Messages
14
Hans E, Jag bor i Stockholm så det är en bit att åka. Inget omöjligt men kan kräva lite planering. :)
 
Top