Ett scenario döljer sig här... Ge mig er version

StradhLestat

Möjliggörare
Jag var på morgonpromenad idag. Tidigt som F... klockan 05:40

Folktomt av förståeliga skäl i början på rundan. I en backe upp till bron som går över E4:an vid Fruängen står helt plötsligt ett par skor. Inte som att någon sparkat av sig dem, utan helt enkelt bara förvunnit mitt i ett steg.
På vägen tillbaka i mitt morgon varv, efter att ha tänkt på det ett tag, så tog jag bilderna.
Så vad har vi att göra med här? En abduction av rymdisar som strålat upp någon.
Någon lömsk varelse som döljde sig i buskaget/trädkronorna och rent krasst bara lyfte iväg skobäraren?
De nedtrampade hälarna kan kanske vara ett tecken på varför skorna blev kvar i sådana fall?

Så låt fantasin löpa.... Vad har hänt, varför osv... För vilket system?
Jag kan leta fram en kartbild om ni vill ha en sådan också ;)

PS. Dewn tråkiga versionen om att personen fick psykbryt på sina för små skor och bara klev ur dem och gick barfota hem är tråkig, så tar ni den vägen så får ni fyllaut med annat som gör ett scenario ;)

1785995559929.png
1785995586541.png

1785995616572.png

Det är en fälla som älvorna placerat ut med ett par förhäxade skor. Om du tar på dem kommer du att höra dansmusik, och kan inte motstå lusten att dansa. Du kan inte ta av dig skorna, utan kommer att fortsätta dansa tills någon sliter dem av dig, eller tills de är så trasiga att de faller av dina blodiga fötter.

Enligt mina källor har Mekanurg spelat en biblisk kampanj (i ett hemmasnickrat BRP såklart). Rollpersonerna har efter mycket möda utfört allt det som behövs för att förutsättningarna ska finnas för att Guds rike nu ska komma och kampanjen kan avslutas.

På väg hem från spelmötet så inträffar ”the rapture” och alla med ett gott hjärta förs upp till himmelen. I trakten av Frunkan i synnerhet, och Sverige i allmänhet så är det såklart bara ett litet fåtal av alla som stiger upp.

Men Mekanurg är en av dem och han försvinner som en blixt från en klar himmel. Endast tofflorna står kvar som ett tecken på det mirakel som skett!

⚡⚡
//EvilSpook

Det är en dagståndare.

Från Wiki:

I svensk folktro blev ett spöke under dagen osynligt och orörligt, och den som råkade passera en sådan dagståndare kunde bli gastkramad.

I det här fallet så var gasten (brukar vara gast, inte spöke som i citatet från Wiki) ute och härjade på natten. Under sitt härjningståg så hittade hen ett par underbara skor som hen bara var tvungen att ta med sig. När hen sedan strosade hemåt så stannade hen flera gånger för att betrakta sina fina skor och glömde bort tiden och blev överraskad av soluppgången.

Enligt mina källor har Mekanurg spelat en biblisk kampanj (i ett hemmasnickrat BRP såklart). Rollpersonerna har efter mycket möda utfört allt det som behövs för att förutsättningarna ska finnas för att Guds rike nu ska komma och kampanjen kan avslutas.

På väg hem från spelmötet så inträffar ”the rapture” och alla med ett gott hjärta förs upp till himmelen. I trakten av Frunkan i synnerhet, och Sverige i allmänhet så är det såklart bara ett litet fåtal av alla som stiger upp.

Men Mekanurg är en av dem och han försvinner som en blixt från en klar himmel. Endast tofflorna står kvar som ett tecken på det mirakel som skett!

⚡⚡
//EvilSpook
Så du säger att jag inte har ett gott hjärta? :P

Back