Nekromanti Ett samuraj rollspel med alla Eror

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag har hållit på med ett samuraj-rollspel i snart 2 år. Systemet är relativt enkelt 1T20 system, men jag har inte lagt upp mig på så mycket regler. Det viktigaste och roligaste är friheten att agera på mestandels fri hand som jag tycker är roligast. (Just för det här rollspelet :gremcool:) Men jag skulle behöva ha lite hjälp med att hitta lite information om olika hjältar och svärdsmästare/ninjor/härskare/ - och ett å annat dravel. Jag är rätt så öppen i förslag och ni kan komma med egna hjältar med olika "special tekniker" eller förmågor. Som sagt det är ett relativt fritt spel och jag har tagit hjältar från riktiga livet, från anime och manga, från kompisar osv. (Jag behöver lite mera badguys :gremsmile:)

De som är mera intresserade av själva uppbyggnaden, historian och samhället av spelet är det bara att fråga, jag ska kolla igenom mina regler fråga lite frågor om lite saker senare :gremwink:
 

Furret

Veteran
Joined
12 Mar 2003
Messages
34
Location
Linköping
Om jag nu får vara jävligt tråkig, så tror jag att det kan bli ganska så kaotiskt om man ska ta saker från "alla eror" - i och med att samurajerna utvecklades från ridande bågskyttar via tunga elittrupper till fots till den typen av hedersdyrkande duellister som man ser i de flesta serier. Men om du ändå har tänkt använda manga och sånt som inspiration antar jag att du inte är ute efter nån större historisk korrekthet?

I varje fall så rekommenderar jag att du kollar in rollspelet Sengoku, det är en väldigt bra historisk resurs. Samt www.samurai-archives.com som har massor av info om berömda samurajer.
 

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Oriental Adventures

Du kan ju spana in Oriental Adventures modulen till dnd3e, för lite tips och trix.
Det är förövrigt en ganska fräck bok, enligt mitt tycke!
 
Top