Nekromanti Ett par rollformulär

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Om det är någon som behöver tomma rollformulär till det gamla Drakar & Demoner så har jag fixat ett par som kan hämtas här.





...what? Nu funkade det att lägga in stora bilder??... jaja...har aldrig funkat förut?!

De jag länkar till är hursomhelst större än bilderna här.
 

Attachments

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Vad är grejen med dina rollformulär jämfört med originalen (tredje sidan från slutet här)?
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Inte jättemycket. Jag utgick från just det formuläret och fixade till färgen så den blev jämnare och lade in all text så det bör synas bättre när man skriver ut. Sen så fixade jag ju en svartvit version som har ljusare gråa fält än om man bara skulle skriva ut färgversionen i svartvitt.

Det syns inte lika tydligt på de kassa bilderna ovan, men kollar du på bilderna jag länkat till så syns det skillnad.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
RollforFumble;n128322 said:
Inte jättemycket. Jag utgick från just det formuläret och fixade till färgen så den blev jämnare och lade in all text så det bör synas bättre när man skriver ut. Sen så fixade jag ju en svartvit version som har ljusare gråa fält än om man bara skulle skriva ut färgversionen i svartvitt.
Ah då förstår jag.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Nice. :)

Hmm... är det någon annan som råkar ut för detta... när jag går till första länken i RollforFumble's första meddelande, så får jag ju en sida där man ser båda sidorna sida vid sida... men efter hand som sekunderna går, så blir bilderna allt mindre och mindre, tills det enda som är kvar är två små rutor med grå färg som ram och vit färg i dem. Den grå ramen är runt bilderna från början, och blir mindre och mindre i samband med att bilderna blir mindre. Det verkar hända med alla bilder på alla de sidor jag provar på denna hemsida. XD
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Hahahaha :) Varför är jag inte förvånad. Bilder på detta forum verkar fungera lite efter nån kaos-princip.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Rhodryn;n128327 said:
Nice. :)

Hmm... är det någon annan som råkar ut för detta... när jag går till första länken i RollforFumble's första meddelande, så får jag ju en sida där man ser båda sidorna sida vid sida... men efter hand som sekunderna går, så blir bilderna allt mindre och mindre, tills det enda som är kvar är två små rutor med grå färg som ram och vit färg i dem. Den grå ramen är runt bilderna från början, och blir mindre och mindre i samband med att bilderna blir mindre. Det verkar hända med alla bilder på alla de sidor jag provar på denna hemsida. XD
Psykedeliskt kompis, svampomelett till middag? ;)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
RollforFumble;n128330 said:
Hahahaha :) Varför är jag inte förvånad. Bilder på detta forum verkar fungera lite efter nån kaos-princip.
Nja, det är ju på din sida det händer. :wink:

... ... eller menade du din sida när du sa "detta forum"? XD

Jag kan fortfarande trycka på länkarna på din sida så jag kommer till grundbildens egna sida, och de bilderna blir inte mindre där.

Fridigern;n128362 said:
Psykedeliskt kompis, svampomelett till middag? ;)
Nää... jag hade pulvermos med salt, svartpeppar, grönsakskrydda, mjölk, och smör... och vatten som bas så klart... kan det räknas? XD
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Nja, det är ju på din sida det händer.


... ... eller menade du din sida när du sa "detta forum"? XD

Jag kan fortfarande trycka på länkarna på din sida så jag kommer till grundbildens egna sida, och de bilderna blir inte mindre där.
Asch jag kanske missförstod, tog det som att det var någon av mina bilder på denna forum som muppade sig :). Exakt vilken sida/länk var det som betedde sig konstigt?
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Från vad jag har sätt så verkar det hända med alla bilder som finns i dina (blog?) inlägg på din sida.

Vet inte om det är något med min webläsare, nån inställning eller något, som gör det... eller om felet finns någon annan stans på min sida, eller om det ligger på din sida..

Tre screenshots från händelse förloppet på just det inläggets sida. Minskningen är bitvis, men storleken på varje minskning (mängden pixlar per gång) verkar vara samma mängd varje gång. Sen om där är mer än en bild så kan det som andra bilden visar bli att ena/några bilder minskar snabbare än andra... nästan som om det har med hastigheten på ens internet som ströp hur fort alla bilder kinde minskas med. Vissa bilder känns det också som om dom minskar i storlek långsammare för att bild filen i sig kanske är större än andras i rent kb/mb.

Tryck på bilderna för lite större bilder.





 

Attachments

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
What the****!? Har aldrig sett det där förut. Är det någon annan som har samma problem?
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag skulle inte vara helt förvånad om det är något på min sida som problemet ligger. Detta är ju en helt ny dator som jag använder, 9 dagar gammal, så allt är ju nyinstallerat... men allt har väl inte blivit helt kalibrerat än i inställningar på de olika grejerna (för att jag inte ha stött på problem än där jag varit i behov av att mixtra med inställningarna på dator, IE11, mm). Och din sida är den enda som jag stött på än där något som detta ens händer. Så som sagt, det kan vara så att problemet bara ligger på min sida av det hela.

Jag försökte googla på problemet, både på Engelska och Svenska, men kunde inte hitta något. Var inte förrän jag la till "Wordpress" (som din sida använder) till min sökning som jag började stötta på några få grejer, men vet inte om vad de personerna beskrivit varit samma grej som jag ser. I nästan alla fallen som jag stöt på så har det handlat om bilder som har varit för stora för "området" de skulle visas i blog inlägg mm.

Men som sagt, detta är kanske något från min sida, eftersom ingen annan har stött på samma problem som jag än. Antagligen så är det en oerhört simpel och mindre grej som orsakar det, där lösningen är väldigt lätt att fixa det. XD
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Hang on... hold your horses... I GOT IT!

Jag hittade precis vad som orsakar det!

Efter jag skickat mitt meddelande ovan så tänkte jag att jag skulle kolla, och få en uppfattning, om hur stort din sidas bloginläggs bredd faktiskt är... eftersom dina bilder kanske är bredare än din bloginläggs bredd.

Så eftersom jag har en 27" skärm, och har en 1920x1080 skärmupplösning, så är jag konstant inzoomad med 150% i min webläsare, IE11, för annars så tenderar många sidor ha för liten text, för att inte tala om att de flesta sidor då bara använder ca hälften av bredden på min skärm (vilket kan irritera mig lite XD ).

Så för att få en uppfattning av din sidas faktiska bredd, så zoomade jag ut. Och som sagt så använder ju din sida bara ca halva min skärms bredd (med undantag för bilden du använder på toppen av din sida). Skrollade runt lite på din "Hem"-länk, provade diverse blogg inlägg för att se, mm, för att få koll på hur det såg ut.

Helt plötsligt noterade jag något... bilderna minskades inte längre... de var samma storlek hela tiden. Varpå min hjärna direkt kopplade vad problemet var... *insert tensionfilled music* ... min inzooming av sidan! Jag provade direkt min teori genom att nere i högra hörnet, på internet Explorer, trycka på zoom ikonen. Gick då från 100% till 125%... varpå bilderna började minskas i storlek. Laddade om sidan på 125%, bilderna miskades. Gick till min standard inzooming av 150% och laddade om sidan... bilderna minskades som vanligt. Gick till 100%, och bilderna fortsatte minskas... men efter jag laddade om sidan på 100%, så minskas inte bilderna.

Så... det ser ut som problemet som orsakar detta för mig på din sida (och det är bara din sida det hänt på än), är för att jag kör som standard med en 150% inzooming på min IE. Antagligen så är det väl kombinationen av min 150% inzooming på IE, kombinerat med Wordpress, kombinerat med den variant av kodning/bildinställningsval som du valt att använda, som orsakar det. Men eftersom din sida funkar som den ska på 100% så ser jag det som en none-issue, där du inte behöver göra något med dina inställningar på sidan för att "fixa något". XD

Sa ju i mitt tidigare meddelande att det antagligen var en simpel och mindre grej, med en enkel lösning. XD
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Ahh ok, då behöver jag inte leta fel i bloggen i alla fall :)

Skulle någon annan drabbas av samma sak så får de se det som en "Feature" och inte som en "Bug" :)
 
Top