Nekromanti ett par lite skojig händelser...

Ares

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
59
Location
Täby
När jag och min bror spelade i helgen så höll han och hans motståndare på att fummla runt nästan för jämnan, t.ex: trollet tappar sitt vapen och måst hämta det (det tar en SR) och då ser min bror chansen och springer mot trollet med sitt svärd i högsta hugg... Och snubblar... Då tar trollet sin chans... Att kasta sitt vapen änu längre bort...
Så här hände det i många strider mellan min bror och mörkrets underhuggare.
/images/icons/wink.gif/images/icons/hairy.gif
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Så kan det vara när tärningen styr. Det är som med fummel som med gäspningar, det smittar av sig!!

I en kampanj fumlade min vapenbroder 6 gånger under en strid. Han kastade vapen, halkade i slem o blod, högg min karaktär med dolk osv. Till slut sket han i vapnen och slog perfekt med dansk skalle. Monstret dog på fläcken! /images/icons/cool.gif
 

rimme

Veteran
Joined
15 Jan 2002
Messages
1
Location
Falkenberg
tjena, ja det är sånt som händer, en gång när vi spelade så rändade vi en guldtransport av kungen, det var bara en vakt kvar som jag skulle slå ihjäl, en perfekt läge, jag smyger fram bakifrån, jag är en dvärg och använder min tvåhandsyxa för att mörda han brutalt, jag hugger... och fumlar, jag slår min kompis som är bredvid mig.... nu är det dax att slå skada..... full skada i huvudet och abset hjälpte inte.... så nu var han död..... de e kul när man värkligen fumlar till det..... min kompis blev inte glad för det var hans första uppdrag med den nya karaktären... men jag njöt för han var en alv..... hur vi kunde spela tillsammans ett helt uppdrag vett i fan, men det gick det också :gremsmile: ha det bra / Rimme/images/icons/cool.gif
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Har varit med om nåt liknande. I en och samma strid snubblade 3 peroner på en osynlig sköldpadda, 2 tappade sina vapen och 1 satte tungan i halsen för andra gången det speltillfället.
 

Ares

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
59
Location
Täby
Ja så kan det ju gå... Men dén dära lila sköldpaddan var väl de krigslystna fummlarnas nästa mål...
Ja men det är oftast skojigt när någon fummlar till hela tillvaron med sina roliga fummel, den där med alven & dvärjen var ju kul (man kan ju tänka sig hur alven såg ut efter den "insidenten"). Själv fummlar jag inte alls så mycket som vissa andra fummlar. Det är också trevligt när man ska slå finna dolda ting och fummlar, då får dom nog leta rätt länge.
Föressten: vad händer om det är ett "hyper-viktigt" föremål i ett rum, och spelaren fummlar på sitt finna dolda ting-slag???
Ja det är ju bara 5% chans att man fummlar med en T20. Så jag slår inte så ofta fummel slag, men jag slår oftare på *kritiska-skador tabellen*, där det kan hända allt möjligt kul, t.ex: träff i huvudet.... jag tar min T10 och slår 10, och det står: -benet i kroppsdelen (huvudet, skallbenet) är brutet och kroppsdelen måste tyvärr amputeras... min motståndare är död.



/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Slumpen e rolig

Det finns bara en sak som är roligar än då man fumlar gång på gång. Det är då man aldrig lyckas fast hur bra CL man har.

En polares rollperson har 18 eller 19 i sitt svärd och 15 i skölden. Det roliga är att han aldrig lyckas slå någon, men altid då han parerar så lyckas det.

Och så var det ju tillfället då jag 4 ggr i rad slog minimiskada med mitt (magiska) bastardsvärd.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kul !!

Sånt är faktiskt alltid skoj, speciellt om det händer motsåndaren..../images/icons/laugh.gif
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Glöm inte att du också fumlade och satte din Katana i taket...
....men det var härligt att se en person "Skalla" ihjäl ett monster..../images/icons/king.gif
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
hmm det där kommer vi nog alla ihåg men kul var det. /images/icons/grin.gifdet brukar hända mycket på våra dod spel tillfällen även om det var ett tag sen vi spelade nu ./images/icons/sad.gif

/trollet
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Ingen tid...

Ja, folk har ju så mycket att göra nu i skolan. Lägg sedan Habo-lajvet och årsmötet som ska vara nu i helgen.... Det blir ingen tid över till DoD då. :gremfrown:
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Ingen tid...

japp jag vet det och det är ju synd för dod är ju det roligaste så det är synd att det finns så mycket annat som tar upp den tiden/images/icons/frown.gif

/trollet
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Jag är en av dem som alltid råkarut för fummelslag. Visst kan det var roligt att fumla IBLAND, men i varje strid så blir det ju faktiskt lite jobbigt/images/icons/sad.gif. Vi spelade klart Kristalltjuren förra veckan. Under hela äventyret lyckades jag fumla ett antal gånger...2 av gångerna så högg jag ner mina medspelare...ajajaj, de blev inte allt för glada. En Palladin med stridsyxa (1t10+2) och en sb på 1T4.
 

Ares

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
59
Location
Täby
Re: Ingen tid...

Stackars dig /images/icons/sad.gif
Jag avskyr läxor som gör att man inte kan hålla på med sina hobbys (Drakar & Demoner, surafa runt på nätet)
Dessutom så gillar jag inte häller att folk inte förstår sig på rollspel som é så himlar skojigt!!!! Det stör mig verkligen... /images/icons/dragon.gif dom e ju så konstiga, dom tror att rollspel som int é på datorn är tråkiga och när den dåliga dator varitionen på D&D kom så förlorade många förtroendet för rollspels variationen av D&D! /images/icons/sick.gif
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Ingen tid...

visst är det synd att skolan bombar en med läxer dom verkar tro att man ska sitte och plugga dygnet runt ju!!

visst dom flesta tycker ju att man är töntig när man spelar rollspel.

/trollet
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Känner jag dig? Jag känner igen den striden...

/Troberg
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Snedtändning

Igår snedtände en av våra magiker och blev en lallande idiot. Först slår han 20. Nästa tärningsslag för eventuell snedtändning blir också 20. Slutligen blir slaget på snedtändningstabellen 20. Jag har nog aldrig varit med om att någon haft sån otur med tärningen. En eller annan dubbel-1 eller dubbel-20, visst, men en trippel är det nog första gången jag sett...
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
[OT]

Nej, tror inte det. Jag kommer från Jönköping, och enligt din hemsida är du från Borlänge, så....

Att nåt sånt fummligt händer är visst inte ovanligt. /images/icons/devil.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Föressten: vad händer om det är ett "hyper-viktigt" föremål i ett rum, och spelaren fummlar på sitt finna dolda ting-slag???"

Han hittar det inte, snarare är det så at han hittar något annat som han tror är det hyperviktiga föremålet, kan bli svårt att överbevisa honom.

Vad kan man lära av detta, jo att har man med hypervikta föremål så kan det vara bra att i förväg tänkt ut vad som händer om RP inte för tag på det hyperviktiga föremålet.
 
Top