Ett Nordic Noir-rpg på väg via Mörk Borg-motorn!? Cörk Børd.

Yggrak verkar rätt lugnt som koncept och tar nog inte för mycket plats, även om ungdomscultisten på previewsidan har lite mystiska saker för sig, som kanske inte känns kosher nordic noir?
Dom har väl gått i fällan att det måste vara eskapism för att vara intressant.

Det sagt, det är konstigt att det inte finns något känt scenario som handlar om Palme-mordet.

Jag gissar att de flesta likt dig egentligen är jätteglada för att Sverige uppmärksammas på något sätt, som svenskar brukar bli.

(Och om man ska vara lite seriös antar jag att vi skandinaver för det mesta exotifieras i den globala, angloamerikanska kulturen - precis som alla andra)
Minns fortfarande endorfinpåslaget när Nicolas Cage kör/nämner en beige Volvo i både The Rock, Con Air, och Face/Off, också känd som ”The Beige Volvo Trilogy”. Volvo! Det kör ju mina föräldrar! Och farfar! Sverige!

Minns fortfarande endorfinpåslaget när Nicolas Cage kör/nämner en beige Volvo i både The Rock, Con Air, och Face/Off, också känd som ”The Beige Volvo Trilogy”. Volvo! Det kör ju mina föräldrar! Och farfar! Sverige!
IMG_2846.jpeg
Till och med en rockstjärna man kanske inte förknippar med säkerhet… Rest in Power, you madman

Jag hade föredragit om någon svensk varit inblandad så att det hela kändes lite mindre mupparna och lite mer Beck.

Men känner att det egenkligen är ett misslyckande ifrån vår sida att ingen av våra kunniga svenska rollspelmakare lyckas få ut det defenetiva Nordic crime rollspelet.

Finns en del korta videos om hur baggage, clues, leads, locations etc funkar på Bluesky. @paulbaldowski.blsk.social
(Fick lite Baker Street-vibbar av utredningsarbetet!)
PS finns även en video om uttalet 😂

Finns en del korta videos om hur baggage, clues, leads, locations etc funkar på Bluesky. @paulbaldowski.blsk.social
(Fick lite Baker Street-vibbar av utredningsarbetet!)
PS finns även en video om uttalet 😂
Nu finns det datum för KS-lansering 19 augusti. Jag kommer att backa. Spännande koncept!
113a5dff-d447-4342-b592-2523ea53d1bd.jpg

Back