Nekromanti Ett modernt Venezia

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Jag sitter och skissar på en ny kampanj som jag hade tänkt att förlägga i en stad drabbad av översvämning likt New Orleans.
Jag eftersöker därför en modern (framtida), stor och passande (gärna kuststad) till min kampanj.
Tanken var att staden skulle anpassats sig till översvämningen och blivigt ett slags modernt Venezia med höghus förbundna av broar och maglevtåg, upphöjda motorvägar, dränkta tunnelbanesystem, båttaxi och kanalutsikt från kontorsfönstret etc.
Kampanjen kommer troligen utspela sig i Neotechs värld (ej bestämt) men jag postar inlägget på detta forum i hopp om fler svar.

Har någon ett bra förslag på vart jag kan placera denna stad?
Var kan man hitta hyfsat bra kartor eller blueprints på en passande stad?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, det -låter- ju som Venedig i framtiden, givet att lagunen redan idag håller på att dränka Venedig totalt. Alla atollnationerna i Stilla Havet ligger också illa till pga växthuseffekten, men de har ju inga städer som är tillräckligt maffiga för din vision. Kanske dock Maldivernas huvudstad Malé, aka Coruscant. Man kan ju tänka sig att Malé av någon anledning vuxit sig jättestor i framtiden. Att Indiska Oceanen -kommer- dränka Malé är nog ett faktum. Annars har vi ju Nederländerna och Bangladesh som är i riskzonen vid havshöjning, så Amsterdam, Dhaka och så är väl, mindre balla, alternativ.

- Ymir, föreslår
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Split Second

Inledningen på filmen Split Second innehåller en panorering över London med början vid Thames Barrier: premissen är att vallen har brustit och Londons centrum är översvämmat.

Den panoreringen är ungefär det bästa med hela filmen.

F'rexten, filmen ska utspela sig 2008. Ännu ett fall av framtiden som inte riktigt hann med nutiden. :gremgrin:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Split Second (OT)

Länge sedan jag såg den men jag älskar Rutger Hauer (min tjej vet om det) och en framtidsfilm är alltid en framtidsfilm. Word! :gremlaugh:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Fyra förslag: Göteborg, kusten Miami-Fort Lauderdale, Köpenhamn, den israeliska kuststräckan från Ashdod via Tel Aviv till Netanya.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Split Second

Den panoreringen är ungefär det bästa med hela filmen.

Nja - den är väl bra fram till slutet, som rollspelsinspiration. När jag var ung tyckte jag att den var asbra.

Och Rutger är stenhård. Och beroende av socker. Huga!
 
Top