Nekromanti Ett litet fel verkar ha smygit sig in i systemet!

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Om man öppnar ett inlägg och trycker på "Nästa" knappen ett antal gånger kommer man slutligen till ett inlägg där "Nästa" inte längre är en länk, fastän det finns flera inlägg efteråt.

Dessutom kommer man inte till rätt sida om man trycker på "Innehåll" från inlägget.

Jag är inte helt säker, men det verkar som om de "felaktiga" inläggen är det andra inlägget på varje delsida.

Problemet uppstår inte om man omedelbart öppnar inlägget, man måste komma dit via "Nästa", och jag tror det sker något underligt då man passerar gränsen mellan två sidor.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ett litet fel verkar ha smygit sig in i system

Vilken nästa-knapp? På vilken sida alltså?

Syftar du på den som finns på showthreaded.php, och att den slutar fungera när man kommer till den tionde tråden förutsatt att man har systemet inställt på att visa 10 trådar?

Och vad händer när du klickar på Innehåll, en bättre förklaring än att det blir fel skulle underlätta.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: Ett litet fel verkar ha smygit sig in i system

Problemet uppstår både från showthreaded.php och showflat.php.

Det skumma är att det slutar fungera vid elfte eller tolfte tråden, men jag har inställt att det skall visas 10 trådar på varje sida.

Då man trycker Innehåll kommer man till föregående sida, alltså inte till sidan som inlägget finns på.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ett litet fel verkar ha smygit sig in i system

Det verkar stämma. Vet inte riktigt om det är tänkt att man bara ska kunna gå framåt och bakåt mellan trådarna på den sida man är eller inte. Hsh så är det ju något som inte stämmer och det är rapporterat till utvecklaren.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: Ett litet fel verkar ha smygit sig in i system

Nog tror jag det är meningen att det skall fungera också mellan sidorna, eftersom det fungerar hur bra som hellst med "Tidigare".
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ett litet fel verkar ha smygit sig in i system

Jo, det är väl det mest troliga, men jag tänkte att eftersom den stannade en eller två från sidbryt så kunde ju det vara en trolig orsak.
 
Top